Menu

Slovinská metropole pořídila 30 vozů MAN Lion’s City G CNG

Flotila nových autobusů MAN Lion’s City G CNG pro Lublaň. (foto: MAN Truck & Bus)
Flotila nových autobusů MAN Lion’s City G CNG pro Lublaň. (foto: MAN Truck & Bus)
Stáhnout PDF
Nezařazené
16. 06. 2016 07:50
Redakce
1 minuta čtení

Lublaň, výherkyně ocenění European green capital award 2016, zařadila do svého vozového parku 30 nových článkových autobusů MAN Lion’s City G s pohonem na stlačený zemní plyn, což by mělo přispět k dalšímu zlepšení životního prostředí ve městě.

Flotila nových autobusů MAN Lion's City G CNG pro Lublaň. (foto: MAN Truck & Bus)

30 moderních kloubových autobusů MAN s pohonem na zemní plyn nahrazuje aktuálně ve slovinském hlavním městě Lublaň starší sólo i kloubové autobusy. Obyvatelé města z toho profitují hned několikrát, protože nové 18metrové autobusy zvýší nabízenou přepravní kapacitu na nejvytíženějších linkách (do autobusu se vejde celkem 155 pasažérů, z toho 35 sedících) a dočkají se také zlepšení komfortu, jehož součástí je mj. 100% nízkopodlažní provedení, sklopná rampa pro vozíčkáře, monitorování kamerou a informační systém pro cestující s mimořádně dobře čitelnými LED monitory. Vozidlo je navíc vybaveno klimatizací a topením integrovaným ve stropě. Nové autobusy MAN Lion’s City G CNG dále díky svým motorům na plyn snižují emise.

„Trend urbanizace a s ním současně rostoucí tlak na dopravní podniky, aby snižovaly emise ve městech, vyžadují nová řešení v městské hromadné dopravě. Jsme velmi hrdí na to, že můžeme přispět k čistějšímu a zelenějšímu městu Lublaň prostřednictvím našich nízkoemisních a nákladově efektivních autobusů CNG“, uvedl Martin Strier, Managing Director MAN Truck & Bus Slovenija. MHD s pohonem na bioplyn či zemní plyn se tak stává téměř neutrální z hlediska CO2.   

Symbolické předání klíče k novým autobusům MAN. (foto: MAN Truck & Bus)

„O pět tun méně jemných prachových částic ročně to je pro Lublaň veliké zlepšení“, zdůraznil Peter Horvat, ředitel místního dopravního podniku LPP během předání vozidel. Efektivní šestiválcový motor dosahuje výkonu 310 k (228 kW) při 2 000 ot./min. Ve vozidlech je zabudována automatická převodovka Voith DIWA6 nové generace s integrovaným retardérem a schopností přizpůsobení se topografii trasy.      

Uvedení nových autobusů do provozu znamená pro dopravní podnik počátek kompletní obnovy vozového parku. Cílem přitom je nahradit během příštích let postupně všechny autobusy s motory EURO 4.   

TZ MAN Truck & Bus s úpravami redakce

Podobné články