Po tramvaji T3 ev. č. 1525 byla v uplynulých dnech dokončena také rekonstrukce dalšího reprezentanta vozů ČKD Tatra do sbírky retro vozidel brněnského DP. Tentokrát se jedná o typ K2, jenž bude zastoupen vozem ev. č. 1123.
Brněnský DP byl největším provozovatelem dvoučlánkových tramvají tohoto typu, kterým byla v době jejich vzniku připisována velká budoucnost. Nakonec však v bývalém Československu byly dodány jen do Brna, Ostravy a Bratislavy. Brněnský DP odebral v letech 1967–83 celkem 135 „ká dvojek“, z nichž dodnes je ve stavu DPMB ještě 79 vozů. Drtivá většina z tohoto počtu ale prošla v minulosti různými stupni modernizací, takže v nemodernizované verzi bychom našli v ulicích jihomoravské metropole posledních 11 vozů, resp. budeme-li počítat i nyní dokončenou retro tramvaj, tak 12.
Vůz ev. č. 1123 byl do Brna dodán v roce 1983, oficiálně jako typ K2YU z exportního souběhu vozidel pro jugoslávské (dnes bosenské) Sarajevo. V polovině 90. let prošla tramvaj tzv. malou modernizací, nicméně větších úprav se až do konce roku 2015 nedočkala. Proto byla vytipována jako vhodný reprezentant do sbírky retro vozů, kterou brněnský DP formuje, přičemž v lednu 2016 došlo k převezení vozidla do dílen v Medlánkách, kde až do konce května probíhaly práce na úpravách vozidla, jež po vzorově provedené opravě odkazuje na původní provedení vozů tohoto typu ve stavu po dodání do Brna.
Veřejnost by se měla s tramvají poprvé seznámit v rámci tradičních jízd s historickými vozidly po ulicích Brna, které již neodmyslitelně patří k doprovodnému programu akce Brno – město uprostřed Evropy. Návštěvu Brna byste si tedy rozhodně neměli nechat ujít dne 18. 6. 2016.