Menu

V Salzburgu končí provoz vysokopodlažních trolejbusů

Ve vozovém parku byly nejstarší vysokopodlažní trolejbusy nahrazovány v posledních letech nízkopodlažními vozy Solaris Trollino 18 AC. (foto: Mattis Schindler)
Ve vozovém parku byly nejstarší vysokopodlažní trolejbusy nahrazovány v posledních letech nízkopodlažními vozy Solaris Trollino 18 AC. (foto: Mattis Schindler)
Stáhnout PDF
Nezařazené
11. 07. 2016 07:33
Redakce
1 minuta čtení

Mozartovo rodiště, Salzburg, se připravuje na konec provozu vysokopodlažních trolejbusů. Po dodávkách nových trolejbusů Solaris Trollino 18 AC MetroStyle vypravuje již dnes dopravce poslední čtveřici vozů Gräf & Stift z let 1988–94 ev. č. 208, 221, 224 a 225 jen sporadicky.  

Ve vozovém parku byly nejstarší vysokopodlažní trolejbusy nahrazovány v posledních letech nízkopodlažními vozy Solaris Trollino 18 AC. (foto: Mattis Schindler)

Oficiální rozloučení pro fanoušky dopravy se v režii spolku Pro Obus konalo již 12. 6. 2016, nejstarší salzburské trolejbusy ale nadále zasahují příležitostně do provozu s cestujícími, přičemž definitivní odstavení se očekává po zařazení nových vozů Solaris Trollino na konci července 2016.

Na trolejbusy s karoserií polského producenta vsadil dopravce poprvé již v roce 2009. Po vozech se standardním designem, kterých město přebralo 15 (později dokoupilo ještě čtyři ojeté vozy ze švýcarského La Chaux-de-Fonds), začal Salzburg nakupovat trolejbusy s futuristickým designem známým jako MetroStyle. Těch by mělo být do konce roku 2017 ve městě 50. Kromě trolejbusů od Solarisu jsou v provozu ještě nízkopodlažní vozy Gräf & Stift a VanHool z let 1994–2005.  

Na dodávkách všech vozů Solaris Trollino se od počátku významnou měrou podílejí také české společnosti. Finální montáž probíhá v ostravské společnosti EKOVA ELECTRIC, elektrickou část trolejbusů poté dodává Cegelec a. s. Aktuálně probíhající dodávka vozidel se od dříve dodávaných trolejbusů liší náhradním zdrojem pohonu v podobě baterií (namísto dieselagregátu), který ale není určen pro běžný provoz (trolejbusy tedy nelze označit jako tzv. parciální trolejbusy). Dodávkám těchto vozidel se budeme podrobně věnovat v čísle 3/2016.

Dvojice stařečků Gräf & Stift najíždí v Salzburgu poslední kilometry. (foto: Mattis Schindler)

Doplňme, že nákup nových trolejbusů neznamená prozatím, že by se vysokopodlažní trolejbusy v ulicích města neměly již vůbec objevit. Dopravce totiž příležitostně využívá pro zajištění dopravní obslužnosti i další starší vozy, které jsou však vedeny ve stavu jako historické. Toto nasazení je však výjimečné a omezuje se jen na vybrané školní spoje.   

Podobné články