Ve čtvrtek 14. 7. 2016 dorazila do vozovny Medlánky v Brně na silničním trajleru nová tramvaj Škoda 13T, resp. přesněji Škoda 13T6 (obchodní jméno Škoda Elektra), která je součástí 20kusové dodávky, jež by měla být celá předána v letošním roce.
Původní smlouva na nákup nových tramvají Škoda 13T, jež jsou odvozeny z provedení pro Prahu (typ 14T), byla podepsána již v červnu 2006 a počítala s možností dodání až stovky tramvají, konkrétně 40 tříčlánkových a 60 pětičlánkových vozů. Brno ovšem nakonec odebralo jen část z tohoto kontraktu, konkrétně v letech 2007–2011 převzalo 29 vozů ev. č. 1901–1929, z nichž část byla spolufinancovaná EU.
Nyní město na základě dohody s výrobcem z konce roku 2014 aktivovalo další část opce a rozhodlo se pořídit celkem 20 tramvají. Ty se od poslední dodávky z roku 2011 liší v některých detailech. Největší a na první pohled patrná změna se odehrála v interiéru, kde přibyl jeden schůdek v přechodu mezi nízkopodlažními články a vyvýšenými oddíly u podvozků. S ohledem na absenci klimatizace ocení jistě cestující posuvná okna. Vnější informační transparenty dodala firma BUSE Blanko, vnitřní LCD obrazovky pocházejí od Bustecu. Na předním čele zaujmou LED diody pro denní svícení, z dalších změn můžeme jmenovat například možnost aktivovat samočinné zavírání dveří (fungující na bázi fotobuňky), nebo nové dveřní pohony dodané firmou ELMESY. Jiné je také krytí kloubů v interiéru, kde zmizely návalky a je použito jen krytí měchem. Interiér je stejně jako u poslední série vozů z roku 2011 řešen výhradně s příčným uspořádáním sedadel.
Nově dodaný vůz získá ev. č. 1930, čímž naváže na řadu dříve dodaných vozů. Další tramvaj (ev. č. 1931) by měla být dodána v průběhu následujícího týdne, zbylých 18 vozů má být předáno od září do konce roku 2016. Celkový počet vozů Škoda 13T v Brně se tak zastaví na čísle 49.