Vaslui ležící na východě Rumunska má zhruba 70 000 obyvatel a od 13. 6. 2016 v něm mohou cestující nově využít trolejbusy. Zcela nová trolejbusová trať postavená za přispění Evropské unie měří 6,5 km a je vedena z větší části po trase původní trolejbusové linky, jež přitom byla zrušena v roce 2009.
Trolejbusy ve městě Vaslui začaly sloužit na jediné lince dne 1. 5. 1994. Pro provoz bylo k dispozici původně pět článkových trolejbusů domácí produkce typu ROCAR 217E. V posledních letech provozu sloužily na lince už jen tři vozy, které navíc měly časté provozní výpadky, což bylo způsobeno absencí vozovny. Ta sice byla rozestavěna, kvůli nedostatku finančních prostředků ale nebyla nikdy dokončena a veškerá údržba musela být prováděna pod širým nebem nebo v areálu autobusových garáží (kam bylo nutné trolejbusy přetáhnout). Ještě na počátku roku 2009 se počítalo s tím, že by mohlo dojít k rekonstrukci provozu a prodloužení trati o 1,7 km díky fondům EU, namísto toho ale byla trolejbusová doprava na základě rozhodnutí starosty města k 7. 7. 2009 zastavena a o dva roky později došlo ke snesení infrastruktury.
Ještě v roce 2011 ovšem vznikla idea, že by bylo možné vytvořit nový moderní trolejbusový systém, a to opět prostřednictvím využití fondů EU. Celý původní cca 4,5 km dlouhý úsek tak byl obnoven (úsek Gara – Textila) a navíc přibyly 2 km nové tratě na konečnou Moara Grecilor. Počítalo se s tím, že by se z peněz EU postavila také vozovna a pořídily se nové trolejbusy (4–6 ks), na to ale nezbyly prostředky. Původní termín znovuzprovoznění systému byl z přelomu let 2013/14 odložen až na rok 2016, přičemž jako vozidla byly získány tři starší trolejbusy Gräf & Stift s elektrovýzbrojí Kiepe z rakouského Salzburgu, kde nesly ev. č. 204, 212 a 226 (nově ev. č. 00125, 00126 a 00124). Tyto trolejbusy přitom byly vyrobeny již v roce 1986 a jsou tedy starší než původní vozidla ROCAR 217E, která ve městě sloužila do roku 2009.
Město počítá s tím, že by z fondů EU mohlo v rámci dalšího programového období získat finance na vybudování druhé trolejbusové tratě, dostavění vozovny a nákup moderních nízkopodlažních trolejbusů.
Spolupráce na textové části: Gunter Mackinger