Čínská společnost BYD, která své elektrobusy testovala v nedávné minulosti také v České republice a má velké ambice na západních trzích, dodala jeden elektrobus do Singapuru. Tento městský ostrovní stát vznikl v roce 1965 a dnes v něm žije okolo 5,5 miliónu lidí. Silniční městská doprava je zajišťována výhradně dieselovými autobusy. Nyní k nim přibyl také první elektrobus.
Nutno však dodat, že elektrobus nezůstává v Singapuru natrvalo, byť by si to zástupci čínského producenta jistě přáli. Autobus bude ve městě pouze testován, a to po dobu 6 měsíců. Podobně jako v České republice se i v Singapuru objevil na testech zástupce typu BYD K9. Jeho provozovatelem bude dopravce GO Ahead, který testuje elektrobusy BYD také v Londýně (a to již dva a půl roku). V elektromobilitě vidí zástupci Singapuru velkou budoucnost a možnost, jak snížit emisní zátěž. Celkem by se mělo nyní v oblasti Singapuru nacházet okolo 18 000 dieselových autobusů všech provedení, které významně přispívají ke znečištění města. Testování elektrobusu by mělo ukázat, zda vůz zvládne ujet během dne 250 km bez toho, aniž by musel být nabíjen, případně aniž by na něm musela být prováděna nějaká další údržba.
Zkoušky elektrobusu jsou součástí rozsáhlejšího projektu města na implementaci elektrických vozidel. Konstrukce testovaného vozidla měla být speciálně upravena dle místních požadavků. Dojezd by měl činit požadovaných 250 km, kapacita 12m autobusu je 80 míst a použity jsou tradičně baterie s železo-fosfátem.
Výrobce BYD uvádí, že jeho brány opustilo již více než 10 000 elektrobusů (tyto údaje lze ale jen obtížně ověřit), přičemž jeho elektrobusy a elektromobily v nasazení taxislužeb by měly být k vidění již ve dvou stech měst.