Menu

V Brně se rozloučili s poslední cedulovou tramvají

Poslední cedulová tramvaj K2YU ev. č. 1126 při své poslední symbolické jízdě. (foto: Jakub Svoboda)
Poslední cedulová tramvaj K2YU ev. č. 1126 při své poslední symbolické jízdě. (foto: Jakub Svoboda)
Stáhnout PDF
Nezařazené
30. 08. 2016 09:07
Redakce
1 minuta čtení

V ulicích moravské metropole už nepotkají cestující jiné tramvaje než ty, které jsou vybaveny elektronickými informačními panely. Dne 29. 8. 2016 totiž dojezdila poslední tzv. cedulová tramvaj, tedy vozidlo, které jako linkové orientace používalo ještě plastové tabulky. Posledním vozidlem s cedulemi v ulicích byl vůz K2YU ev. č. 1126 z roku 1983.

Poslední cedulová tramvaj K2YU ev. č. 1126 při své poslední symbolické jízdě. (foto: Jakub Svoboda)

Brněnský DP začal elektronické informační panely uplatňovat na svých vozidlech od roku 1996. Nejrychleji se podařilo novinku prosadit na autobusech – na vozy s cedulemi nenarazí Brňané již více než deset let. Poslední trolejbus s plastovými orientacemi pak dojezdil v roce 2010. Po vyřazení vozu K2YU ev. č. 1126 se jedinými vozy s plastovými linkovými orientacemi v Brně staly retro tramvaje T3 a K2, které DPMB vypravuje každou první sobotu v měsíci na tramvajovou linku číslo 10.  

Řidič poslední cedulové tramvaje pan Vybíral pózuje před fotografy s cedulí

Poslední nasazení cedulové tramvaje ev. č. 1126 dne 29. 8. 2016 mělo reprezentativní a symbolický charakter. Tramvaj totiž byla vypravena odpoledne pouze na půlkolo linky č. 1 na úseku z Bystrce (smyčka Rakovecká) do Pisárek (k zastávce Výstaviště), kde došlo za účasti novinářů k symbolické výměně (a přestupu cestujících) do vozu VarioLF2 ev. č. 1090. Skutečné poslední nasazení na celodenní směnu zažila tramvaj K2YU ev. č. 1126 dne 30. 6. 2016 na lince číslo 2. Počátkem srpna pak vyvolala velký zájem o svezení vozidlem speciální akce určená pro fanoušky veřejné dopravy, kteří si tramvaj pro tento účel pronajali.       

Podobné články