Hlavní město Polska se může pochlubit velmi rozvinutým systémem tramvajové dopravy, který je už zhruba 20 let intenzivně modernizován a případně i obohacován o další km kolejí. Velkou výhodou tamního provozu je fakt, že je většina tratí vedena po samostatném tělese odděleném od okolního provozu, zpravidla zasazeném doprostřed místních širokých bulvárů, takže se jednak omezují zpoždění a jednak mají cestující dojem, že nejsou tramvaje pomalé. Spolu s masivní obnovou vozového parku, ať už v podobě nákupů nových vozidel, nebo rekonstrukcí starých, je tím tramvajím značně přidáváno na atraktivitě. Dnes je už ve městě jen málo úseků, které čekají na svou renovaci, a co víc, s nástupem tohoto léta se Varšava pustila do dalšího rozšiřování sítě.
Ještě před prázdninami začalo konsorcium firem ZUE a Strabag, se kterými Varšava podepsala příslušnou smlouvu na počátku června t. r., pracovat na dlouho očekávaném novém úseku o délce cca 1,5 km, jenž ještě lépe spojí severní varšavský obvod Białołęka se zbytkem města. Není tomu přitom ani pět let od doby, co se tramvaje do obvodu Białołęka poprvé podívaly. Nyní budovaný úsek se tedy napojuje u velmi mladé konečné linek č. 2 a 17 Tarchomin Kościelny, která je řešena jako klasická smyčka, a je směřován dále na sever, a to po třídě Światowida do nitra rajónu Nowodwory, jenž je součástí výše uvedeného obvodu.
Práce v hodnotě 31,6 mil. zlotých (cca 200 mil. Kč) mají být dokončeny do 8 měsíců od podepsání smlouvy, tj. na jaře příštího roku by mělo být hotovo. Stávající smyčka na konečné Tarchomin Kościelny by neměla být snesena a nadále by zde měla být ukončována linka č. 17.
Text a foto: Vít Hinčica