Čínská Šanghaj se připravuje na zavedení nové trolejbusové linky, která bude pojata jako tzv. BRT systém (Bus Rapid Transit), tedy linka, která je (alespoň ve většině) své trasy segregována od okolního provozu, využívá preferenci na křižovatkách a nabízí vyšší komfort cestování cestujícím. BRT systémy jsou zpravidla doménou autobusů, těch, které využívají trolejbusy, bychom na světě bohužel příliš nenapočítali. V Číně existuje doposud BRT trolejbusový systém v Pekingu, Šanghaj, která je jedním z 12 existujících čínských trolejbusových provozů (doprava byla zahájena v roce 1914, což dělá z Šanghaje nejstarší nepřetržitě provozovaný trolejbusový provoz na světě), by nyní ráda hlavní město ve výčtu trolejbusových BRT systémů doplnila.
Sázka na trolejbusy v Šanghaji je přitom poněkud překvapivá, protože místní provoz v posledních letech spíše stagnoval. Nyní je ale trolejbusům s ohledem na jejich výhody i ekologický přínos věštěna důležitá úloha v zajištění dopravní obslužnosti v rámci projektu nazvaného jako „Medium Capacity Transit“. První linka tohoto systému by měla být vedena v ose východ-západ podél ulic Yan-an a Hu-Quing-Ping. Celková délka nové tratě má činit 17,5 km, přičemž zhruba 80 % trasy má být elektrifikováno a zbytek má být pojížděn za využití akumulátorů. Montáž trolejového vedení byla zahájena dne 20. 9. 2016.
Pro provoz má být v první etapě dodáno celkem 68 trolejbusů, z toho 40 článkových a 28 sólo. Zajímavostí je, že všechny vozy budou z výroby řešeny jako levostranné, neboť dopravce předpokládá využití středových nástupišť. Tendr na dodávku nových trolejbusů momentálně probíhá, přičemž město si bude patrně vybírat mezi trojicí domácích uchazečů, kteří představili počátkem srpna 2016 své prototypy ve vozovně. Konkrétně se jedná o modely výrobců Young-MAN (stejný typ, jako je využíván na lince BRT3 v Pekingu), Yutong a Sunwin. Vozidla by měla být dodána již do poloviny roku 2017. Samotná stavba trolejbusového BRT systému v Šanghaji přitom byla zahájena teprve 25. 6. 2016.