Poprvé na IAA 2016 představovaný MAN Lion’s Intercity C přichází s novou délkou 13 250 mm (při zachování dvou náprav) a nabízí vedle známých délek 12 280 mm a 13 050 mm další atraktivní variantu optimalizovanou z hlediska obsaditelnosti. I když na první pohled to nevypadá na velkou změnu, při sledování kapacity cestujících je to patrné: v meziměstském či školním autobusu se usadí až 63 pasažérů (resp. 59 a jeden vozíčkář). A nemusejí se přitom vzdát ani komfortu, ani bezpečnosti, neboť v případě MAN Lion’s Intercity se jedná o vyzrálý produkt, který vyčnívá právě v otázkách bezpečnosti. Autobus například disponuje v sériové výbavě elektronickým programem stability ESP. Na přání jsou k dostání asistent nouzového brzdění EBA, asistent jízdy v pruhu LGS a adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control). Navíc MAN Lion’s Intercity již dnes vyhovuje evropské směrnici ECE R66.02 platné od roku 2017.
Vývoj Intercity se zaměřil na nepřetržité zlepšování celkových provozních nákladů pomocí designu usnadňujícího údržbu, nízké spotřeby paliva při různých řešeních pohonného řetězce podle přání zákazníků. Dalším cílem vývojářů byla vysoká spolehlivost zajištěná vynikající výrobní kvalitou. K tomu mimo jiné přispívá i ochrana před korozí pomocí standardního katodického ponorného lakování (KTL). Díky svému výraznému tvaru docílil MAN Lion’s Intercity nejlepších hodnot v otázkách aerodynamiky, což se také pozitivně projevilo na spotřebě pohonných hmot. V kombinaci se současně vysokou kapacitou sedících cestujících dosahuje tento vůz mimořádně nízkých hodnot emisí CO2na jednoho cestujícího.
Oceněný design
MAN Lion’s Intercity se veřejnosti poprvé představil na veletrhu Busworld 2015. Letos na jaře byl autobus vyznamenán mezinárodně uznávaným oceněním iF Gold Award a dále získal nominaci na German Design Award. „Porotu si získal svým nadčasovým zpracováním, jasnými liniemi a dobře vyváženými proporcemi. Všechny detaily jsou perfektně propracované: vnitřek ladí s vnějškem a naopak, okna i dveře jsou do celku působivě integrovány a perfektně je proveden i barevný koncept, výběr materiálů a tvarování vnějších ploch.“ Tak to stojí v odůvodnění rozhodnutí poroty. Tento linkový autobus dokázal, že i standardní úkol v oblasti designu může být vyřešen způsobem, který dokáže nadchnout.
Ke kritériím renomovaného ocenění, které bývá od 1953 každoročně udělováno od iF International Forum Design, patří kromě vnější podoby a formy výrobku také stupeň inovace, ergonomie, funkčnost a aspekty vlivu na životní prostředí. Jako jeden z pouhých 75 oceněných zlatou cenou se MAN Lion’s Intercity ve své kategorii „Automobiles/Vehicles/Bikes“ dokázal prosadit mezi celkem 5 295 uchazeči dokonce i před věhlasnými výrobci sportovních vozů a motocyklů.
TZ MAN Truck & Bus