Menu

Parciální trolejbusy ze Škodovky také pro Plzeň

Trolejbus Škoda 26 Tr pro Plzeň v areálu Škody Electric. (foto: Škoda Transportation)
Trolejbus Škoda 26 Tr pro Plzeň v areálu Škody Electric. (foto: Škoda Transportation)
Stáhnout PDF
Nezařazené
04. 01. 2017 08:47
Redakce
1 minuta čtení

Stále větší zájem mají dopravci v tuzemsku i v zahraničí o trolejbusy ze Škody Electric, které disponují bateriovým pomocným pohonem. Díky němu mohou obsluhovat i úseky linek bez trolejového vedení. Do západočeské metropole Plzně dodá Škoda Electric kromě dříve objednaných sedmi trolejbusů dalších devět těchto moderních vozidel.

Trolejbus Škoda 26 Tr pro Plzeň v areálu Škody Electric. (foto: Škoda Transportation)

„Takzvané parciální trolejbusy jsou velmi žádané. V posledních třech letech jsme dodali zhruba šest desítek takových vozidel – třináct vozů slouží například v maďarském Szegedu, více než třicet v Budapešti, další vozy jezdí ve Španělském Castellonu, italském Cagliari nebo švédské Landskroně. U nás doma jsou od konce letošního roku provozovány vozy v Českých Budějovicích a Zlíně,“ vysvětluje člen představenstva Škody Electric Karel Majer.

Zákazníci oceňují zejména fakt, že trolejbusy s pomocným pohonem mohou na linkách částečně využívat jako autobusy. „Pokud například chtějí obsloužit novou lokalitu, nemusejí stavět finančně nákladné nové trolejové vedení a související další infrastrukturu,“ doplňuje Karel Majer. Ten připomíná, že dalším velkým přípěvkem takových vozidel je šetrnost k životnímu prostředí, jsou totiž zcela bezemisní. „Cestující také ocení tichý a velmi dynamický provoz bateriových trolejbusů.“  

Nejčerstvějším kontraktem, který Škoda Electric na dodávku parciálních trolejbusů uzavřela, je dodávka devíti vozů typu 26 Tr pro plzeňský dopravní podnik. „Jde o vysoce moderní vozidla doplněná trakční baterií a poloautomatickými sběrači proudu. Vozy dodáme do konce roku 2017,“ říká manažer obchodu Škody Electric Radek Kapr. Nové trolejbusy jsou určeny zejména pro linky, které v Plzni obsluhují i městskou část Černice, či obec Letkov. „Zde je možné plně využít pomocný pohon na pravidelné lince, na částech těchto tras není instalováno trolejové vedení. Nové vozy nahradí starší trolejbusy s pomocným dieselovým pohonem,“ upozorňuje Radek Kapr.

Aktuálně podepsaná zakázka je druhým kontraktem z rámcové smlouvy na celkem až 33 vozidel, které s plzeňským výrobcem uzavřely Plzeňské městské dopravní podniky v roce 2016. První dodávka z této rámcové smlouvy, která zněla na sedm trolejbusů, finišuje právě v těchto týdnech – poslední vůz dopravce získá v lednu roku 2017.

TZ Škoda Transportation


Tématu parciálních trolejbusů ve Zlíně se budeme podrobně věnovat v čísle 5/2016, jehož vydání je plánováno na 9. 1. 2017.

Podobné články