Menu

Ruský Jekatěrinburg otestoval parciální trolejbus

Trolejbus Trolza-5265
Trolejbus Trolza-5265
Stáhnout PDF
Nezařazené
28. 11. 2017 08:19
Redakce
1 minuta čtení

Ruská společnost Trolza nabízí od roku 2014 trolejbusy s bateriemi, které – ve shodě s označením, jež se začalo používat nedávno v Praze – začala označovat jako dynamicky nabíjené elektrobusy. Jeden z těchto trolejbusů, pro které se u nás častěji používá označení parciální trolejbus, byl otestován v uplynulých dnech v ulicích Jekatěrinburgu.

Trolejbus Trolza-5265

Ten si předváděcí trolejbus, jenž je postaven na platformě typu TROLZA-5265 „Megapolis“, odzkoušel mezi 15. a 24. 11. 2017. Trolejbus se objevoval s pasažéry v provozu po dobu sedmi dnů na lince č. 1. Ta představuje jednu z nejdelších trolejbusových linek ve městě. Do provozu byl vůz nasazen každodenně v časech od 5:30 do 23:00. Za týden najel trolejbus v ulicích města okolo 1.500 km, tedy zhruba 214 km denně, přičemž polovinu z celkové vzdálenosti měl trolejbus urazit na baterie (750 km).

První parciální trolejbus vlastní konstrukce předvedla Trolza v roce 2013, sériově jej začala vyrábět od roku 2014. První vozy zamířily v létě toho roku do Krasnodaru. Od té doby již společnost podepsala objednávky na více než 200 vozů s bateriemi, nicméně není jasné, zda jsou všechny vozy v identickém provedení. Údaje o velikosti baterií (kapacitě elektrické energie) u trolejbusů Megapolis se totiž podle ruských zdrojů u jednotlivých provozovatelů liší. U nejmenší konfigurace (s 5 kWh kapacity elektrické energie) nelze hovořit o parciálním trolejbuse. U trolejbusů by měly být používány lithium-iontové baterie ruské produkce.

Libor Hinčica

Podobné články