Menu

Postupim otevřela novou tramvajovou trať

Prototyp tramvaje Siemens Combino ev. č. 400 je jediným obousměrným vozem v provozu v Postupimi. Na snímku je zachycen během jedné ze zkoušek na novou smyčku Campus Jungfernsee. (E. Pujanek, www.tram2000.de)
Prototyp tramvaje Siemens Combino ev. č. 400 je jediným obousměrným vozem v provozu v Postupimi. Na snímku je zachycen během jedné ze zkoušek na novou smyčku Campus Jungfernsee. (E. Pujanek, www.tram2000.de)
Stáhnout PDF
Nezařazené
09. 12. 2017 16:47
Redakce
1 minuta čtení

Necelých 30 km jihozápadně od Berlína se nachází město Postupim (cca 168.000 obyvatel), jehož kolorit tvoří již od roku 1880 také tramvaje (od r. 1907 elektrické), jejichž síť se dne 9. 12. 2017 rozrostla a přesáhla hranici 30 km, neboť město dokončilo stavbu své tramvajové trati ke konečné Campus Jungfernsee.  

Prototyp tramvaje Siemens Combino ev. č. 400 je jediným obousměrným vozem v provozu v Postupimi. Na snímku je zachycen během jedné ze zkoušek na novou smyčku Campus Jungfernsee. (E. Pujanek, www.tram2000.de)

Nová trať je dlouhá 1 125 m, přičemž její část o délce cca 300 m je řešená jako jednokolejná, protože ulice Nedlitzer Straße, po níž je trať mj. vedena, je příliš úzká pro souběžný provoz aut i tramvají v obou směrech. Na nové trati, jež je ukončena smyčkou, se nacházejí dvě zastávky – Rote Kasarnen a konečná Campus Jungfernsee. Jde o první novou tramvajovou trať ve městě od roku 2001, kdy byla do provozu uvedena severozápadní větev na konečnou Viereckremise. Právě od ní bylo nyní vybudováno návazné prodloužení do blízkosti jezera, kde vzniká nová bytová a kancelářská výstavba.

Stavba nové tramvajové trati byla slavnostně zahájena 24. 10. 2016. První zkušební jízda se zde uskutečnila se služebním vozem KT4DM ev. č. 301 dne 29. 11. 2017. O den později se zde vypravil i nízkopodlažní vůz Combino (ev. č. 412) v prodloužené verzi. Právě prodloužená verze tramvají Combino-XL o 7 článcích a délce přes 40 m by se měla primárně objevovat na lince č. 96, jež byla k jezeru prodloužena. Vozidlům Siemens Combino a jejich prodlužování dle požadavků Postupimi se budeme věnovat v obsáhlém článku v tištěném časopise č. 5/2017, na jehož přípravě momentálně pracujeme.

Tramvajová trať byla slavnostně otevřena dne 9. 12. 2017 s prvním odjezdem v 10:08, přičemž první tramvaj byla určena pro politickou reprezentaci města a spolkové země Braniborsko (a další pozvané hosty) a pro pasažéry, kteří mohli jízdenku na první spoj vyhrát v tombole, do které se bylo možné přihlásit od 27. 11. do 8. 12. 2017. První pravidelný spoj prodloužené linky č. 96 vyjel ve 12:01 od dosavadní konečné Viereckremise. Trať za cca 7,5 mil. € (přibližně 191,2 mil. Kč) umožnila zkrácení autobusových linek č. 638 a 609 a zavedení přímého spojení do centra města. Na obě autobusové linky je zajištěn přestup z tramvají stylem „hrana x hrana“, nicméně řadě obyvatel se úprava vedení autobusů nelíbila, a tak bylo slavnostní zahájení na prodloužené tramvajové trati provázeno také protesty.

Libor Hinčica

Podobné články