Téměř 4 měsíce po veletrhu CZECHBUS v Praze, kde byl představen na stánku společnosti Škoda Electric první z elektrobusů Škoda Perun HE pro Třinec, se dočkala předvedení v Třinci celá flotila deseti vozů, která byla majestátně ve čtvrtek 9. 3. 2017 seřazena před třineckou Werk Arénou, která za nedlouho ožije hokejovým play off. Právě k Werk Aréně na katastru městské části Staré Město zamířili návštěvníci z Třince i širokého okolí, aby se mohli seznámit nejen s novými elektrobusy v rámci Dne elektromobility, ale také s elektromobily a dalšími elektrovozítky. Pozornost budil ovšem také jeden dieselový exponát – autobus Škoda 706 RTO CAR ze soukromé sbírky, který připomněl i historii veřejné dopravy v Třinci.
„Čistá doprava je jednou z priorit našeho konceptu chytrého města. Doprava se v našem městě významně podílí na prašnosti a kvalitě ovzduší a každý krok, který učiníme pro zlepšení ovzduší, je důležitý. Vytváříme vhodné podmínky pro železniční dopravu, podporujeme cyklodopravu a v současné době věnujeme velkou pozornost elektromobilitě. V Třinci se o elektromobilitě nejen mluví, ale už máme konkrétní výsledky,“ uvedla starostka Třince Věra Palkovská s tím, že v podpoře elektormobility bude Třinec pokračovat i nadále formou osvěty, ale i podporou individuální elektromobility.
Slavnostního představení vozidel se účastnila celá řada hostů. Kromě zástupců města a dopravce (Arriva Morava) šlo také o hejtmana Moravskoslezského kraje Ivo Vondráka, ministra životního prostředí Richarda Brabce a ministra financí Andreje Babiše. Elektrobusy byly do běžného provozu s cestujícími nasazeny od pátku 10. 3. 2017.
Vozy Škoda Perun HE nabízejí kapacitu 75 cestujících, jsou vybaveny klimatizací salónu pasažérů a jsou plně nízkopodlažní. Postaveny byly na platformě vozidel Solaris New Urbino electric. Zajímavostí je designové provedení interiéru. Vůbec poprvé v rámci dodávek vozidel s karoserií polské Solarisu do ČR bylo použito velmi líbivé barevné řešení s podlahovou krytinou s dekorem dřeva, čímž autobusy pro Třinec výrazně vystoupily ze standardu šedo-šedých interiérů, jež v ČR v autobusové dopravě dominují.
Třinecké elektrobusy zvládnou na jedno nabití ujet vzdálenost 110–130 km, takže pro zajištění celodenní obsluhy linek (zatím se mají objevovat na trasách čísel 701–708) bude zapotřebí část vozů průběžně dobíjet v pauzách mezi spoji v autobusových garážích, kde byly vybudovány nabíjecí stanice pro pomalé nabíjení každého z vozů. Baterie pojmou max. 200 kWh elektrické energie. Do plného nabití by se měly dle slov ředitelky Arrivy Morava Pavly Struhalové nabít vozidla nejdéle za pět hodin (nabíjecí proud činí 63 A).
Třinec se stal nyní největším provozovatelem elektrobusů v České republice. Tisková zpráva města a dopravce, stejně jako výroky vybraných hostů, poněkud nesprávně uváděly, že je Třinec díky pořízení desítky elektrobusů zároveň lídrem městské elektromobility, ta ale zahrnuje obecně pohyb vozidel na elektrickou energii, takže lídři městské elektromobility zůstanou ještě nadlouho ti, kteří už ve své historii uvedli do provozu tramvaje a trolejbusy (v případě Prahy i metro).