Dne 11. 3. 2017 byl položen na ostrově Mauricius, který je považován za jednu z nejkrásnějších destinací na trávení dovolené, základní kámen nové tramvajové trati. Ta se svým charakterem bude pohybovat na pomezí mezi regionální železnicí, klasickou tramvají a metrem. Ostatně místní zástupci sami označují projekt jako Metro Express.
O budování moderní dopravy na bázi tramvaje se na Mauriciu hovoří již delší dobu. Už v roce 2014 uvedlo ministerstvo infrastruktury, že uzavřelo partnerství v otázce výstavby nového systému s indickou společností Alcons Infrastructure a španělským výrobcem kolejových vozidel CAF. O kontrakt se původně zajímalo 11 firem (a sdružení), později se zúžil na 6 a následně jen na 2, nicméně čínský uchazeč byl nakonec diskvalifikován, takže nabídka zůstala v tendru jediná.
Původně se předpokládalo, že dojde najednou k vybudování tratě o celkové délce 37 km, která by spojovala hlavní město Port Louis (v němž žije okolo 150 000 obyvatel) s městem Curepipe (s cca 80 000 obyvateli), později došlo k rozdělení projektu na dvě části, přičemž v první etapě bude vybudováno 26 km nové tratě (s celkem 19 zastávkami), kterou by měly tramvaje projet za 40 minut.
Většina trati bude vedena v trase dřívější železnice, která fungovala mezi oběma města do roku 1964 (šlo zároveň o poslední železniční trať na Mauriciu). Přípravné práce na stavbě začaly dne 20. 3. 2017, se značným zpožděním oproti původním plánům. Ještě v roce 2014 se totiž očekávalo, že by měla být meziměstská tramvajová trať uvedena do provozu už říjnu 2018, nyní se však hovoří až o roce 2021. Náklady na výstavbu by měly podle odhadů činit cca 600 mil. amerických dolarů (v této ceně ovšem nejsou započtena vozidla).