Město Malatya se dne 10. 3. 2015 stalo prvním novodobým tureckým trolejbusovým provozem (podrobně viz ČsD 2/2015). Na místní jediné lince, která se svým charakterem pohybuje na pomezí mezi BRT systémem a klasickým trolejbusem, byl zahájen provoz s moderními tříčlánkovými trolejbusy, které pro město vyrobila turecká společnost Bozankaya za využití německé elektrické výzbroje Vossloh Kiepe. Původně bylo nakoupeno 10 trolejbusů, z nichž však jeden již po pěti dnech pravidelného provozu vinou technické závady shořel, takže nadále mělo město k dispozici jen 9 vozidel.
V roce 2017 se však flotila místních trolejbusů rozšiřuje. S ohledem na rostoucí počet pasažérů se město s dopravcem MOTAS rozhodli, že flotilu svých trolejbusů posílí, a to nákupem dalších 5 trolejbusů, které byly slavnostně uvedeny do provozu dne 11. 4. 2017. Opět se jedná o tříčlánkové trolejbusy, které jsou z hlediska technického řešení téměř identické s původními 9 vozy (výzbroj ale dodal polský MEDCOM), na první pohled se také odlišují jiným zbarvením, neboť byl tentokrát upřednostněn šedý lak namísto červeného.
Malatya je prozatím jediným tureckým městem, kterému se podařilo myšlenku na zavedení trolejbusů přetavit ve skutečnost, blízko zřízení trolejbusového systému stojí ale také město Şanliurfa ležící na jihovýchodě Turecka v těsné blízkosti hranice se Sýrií.
V Şanliurfě žije přes 520 000 obyvatel, kteří jsou při užití veřejné dopravy odkázáni výhradně na služby autobusů. To by se mělo v dohledné době změnit, protože město vypsalo 28. 3. 2017 výběrové řízení na vybudování nového trolejbusového provozu, který by měl mít v první etapě délku 7 km a fakticky nahradit stávající autobusovou linku č. 63. Také v tomto případě se předpokládá pořízení velkokapacitních dvoučlánkových trolejbusů, a to v celkovém počtu 10 kusů. Nabídky do tendru je možné podávat do 24. 4. 2017 do 11:00. Všeobecně se však očekává, že i zde v otázce dodávek vozidel uspěje momentálně jediný turecký producent trolejbusů, tj. společnost Bozankaya.