Nedávno jsme si u nás na webu prozradili, že polský Solaris Bus & Coach dobyl poslední trh v rámci Beneluxu, když uzavřel zakázku na dodání autobusu do Lucemburska. Zatímco v tomto případě šlo o jeden jediný kus, v sousedním Nizozemsku zabodoval polský producent výrazněji, když podepsal smlouvu na dodávku hned 40 autobusů.
Také v tomto případě se jedná o první zakázku na nizozemském trhu, která časově předcházela uzavření smlouvy s lucemburským dopravcem Sales-Lentz, nicméně Solaris o ní ve své tiskové zprávě informoval později.
Čtyři desítky autobusů budou odpovídat článkového provedení Solaris (New) Urbino 18. Jejich odběratelem se stane jeden z největších autobusových dopravců v Nizozemsku, společnost Connexxion, jež je vlastněná Transdevem. Všechny autobusy mají být dodány do konce letošního roku. Autobusy budou vybaveny motory nizozemského výrobce DAF, které Solaris u svých článkových vozů používá v rámci sériové výbavy (standardně s výkonem 240 kW, opčně s 271 kW). Autobusy budou nasazeny do provozu v regionu Amstelland-Meerlanden v systému linek veřejné dopravy nazvaného R-net. Pro stejnou oblast si Connexxion objednal od nizozemského výrobce VDL také 100 článkových elektrobusů.
„Je to pro nás velmi důležitá zakázka na poněkud uzavřeném nizozemském trhu. Můžeme ujistit cestující systému R-net a dopravce Connexxion, že dodáme autobusy ve špičkové kvalitě a odpovídající nejlepším bezpečnostním standardům,“ uvedl k nákupu vozidel člen představenstva Solarisu Zbigniew Palenica.