Z posledního mistrovství světa v ledním hokeji, které pořádalo Německo, si česká hokejová reprezentace odvezla zlato (v r. 2010). Letos se hokejová elita sjede do Německa opět, protože si náš západní soused pořádání klání o titul mistrů světa zopakuje, byť tentokrát společně s Francií, která je druhou pořadatelskou zemí turnaje. Fanoušci ledního hokeje by se jistě nezlobili, kdyby byl turnaj pro českou (či slovenskou) reprezentaci tak úspěšný jako ten před sedmi lety, nicméně na výsledek turnaje si budeme muset do 21. 5. 2017 počkat. Co je ale už dnes jasné, je značka autobusů, kterou se budou nejen čeští a slovenští reprezentanti vozit na stadióny.
Partnerství autobusových výrobců u velkých sportovních turnajů je už tradicí. S blížícím se hokejovým mistrovstvím světa spojil své jméno německý MAN Truck & Bus. Ten pro akci poskytne celkem 20 svých autobusů MAN Lion’s Coach, které budou sloužit hokejovým reprezentacím 16 účastnických zemí a potřebám hokejové federace IIHF.
První z dvacítky nových vozů si převzali zástupci Německé hokejové federace (DEB). „Máme velkou radost z toho, že můžeme našimi autobusy významně přispět k úspěchu IIHF Mistrovství světa v ledním hokeji 2017“, uvedl při příležitosti předávání týmového autobusu Björn Loose, ředitel marketingu společnosti MAN Truck & Bus. „Dynamika, technika a síla jsou klíčovými vlastnostmi, díky kterým lední hokej fascinuje. Tyto vlastnosti se skvěle slučují i s našimi užitkovými vozidly.“
Ačkoli jsou všechny autobusy zástupci modelové řady Lion’s Coach, pořízeny byly tři různé délkové verze, konkrétně čtyři dvounápravové vozy o délce 12 000 mm, šest kratších třínápravových s délkou 13 260 mm a deset dlouhých třínápravových autobusů o délce 13 800 mm. V závislosti na variantě sedadel poskytují autobusy v těchto třech délkových verzích místo k sezení 49 až 57 pasažérům. Všechny autobusy disponují klimatizačním zařízením, palubní kuchyňkou a toaletou.
Autobusy jsou vybaveny silnými common-rail motory MAN s vysokým točivým momentem a výkonem 324 kW (440 k) či 338 kW (460 k). V součinnosti s dvanáctistupňovou automatizovanou převodovkou MAN TipMatic s asistentem EasyStart pracují motory velice šetrně. Vozy jsou vybaveny také řadou asistenčních systémů, které se starají o bezpečnost pasažérů. Zmínit můžeme např. asistenta nouzového brzdění (EBA), asistenta jízdy v pruzích (LGS) či tempomat regulující odstup (ACC). Některé z týmových autobusů kromě toho pro maximální efektivitu provozu disponují navíc systémem MAN Attention Guard a topografickým tempomatem MAN Efficient Cruise s funkcí „plachtění“ známou pod jménem MAN Efficient Roll.