S elektrobusy se v Nizozemsku v posledních měsících roztrhl pytel. Těží z toho prozatím hlavně jeden hráč – místní firma VDL Bus & Coach. Ta dodala v prosinci 2016 početnou flotilu do Eindhovenu (43 vozů), kde už elektrobusy najezdily před 1 mil. km, a nedávno oznámila, že si od ní 100 autobusů objednala také firma Connexxion pro oblast kolem města Schiphol. V obou případech se jednalo o kloubové autobusy délky 18,1 m VDL Citea SLFA Electric. Na ty nyní vsází také další dopravce – Qbuzz.
Qbuzz je společnost založená v roce 2008, která je dnes provozovatelem celkem 650 autobusů a také 28 tramvají (v Utrechtu). Na jaře 2017 si firma objednala 10 nových elektrobusů VDL Citea SLFA Electric, které se vyznačují provedením v tzv. BRT designu (Bus Rapid Transit). Elektrobusy budou nasazeny do provozu ve městě Groningen (cca 202 000 obyvatel) na severu Nizozemska. K vidění by měly být na linkách čísel 1 a 11, a to od 11. 12. 2017, které jsou zahrnuty v tzv. systém Q-link. Jedná se o linky na bázi BRT, které spojují vybraná místa v regionu s nejdůležitějšími cíli samotného města.
Nabíjení elektrobusů bude zajišťováno prostřednictvím nabíjecích stojanů, neboť kapacita baterií nepostačuje pro zvládnutí celodenní směny. Kromě nákupu vozidel tak bude nutné investovat ještě do poměrně nákladné nabíjecí infrastruktury, kterou dodá rovněž VDL, stejně jako pomalé nabíječky pro noční nabíjení. Koupě elektrobusů souvisí se záměrem Nizozemska provozovat do roku 2030 všechny autobusy v zemi s nulovými emisemi.