Tramvaje Alstom Citadis, přesněji Citadis Spirit, budou dodány pro nové tramvajové linky v kanadském Torontu. Společnost Metrolinx, která funguje jako koordinátor veřejné dopravy státu Ontario, přiklepla francouzské společnosti zakázku v hodnotě 355 mil. € (529 mil. kanadských dolarů) na dodávku celkem 61 nových tramvají. Alstom přitom může do města dodat i více vozidel, protože součástí je také opce na další vozy.
Do Toronta zamíří vozidla označená jako typ Citadis Sporit o délce 48 m s kapacitou 321 cestujících. Oproti evropským Citadisům je verze Spirit uzpůsobena pro podmínky provozu v Severní Americe. 100% nízkopodlažní vozy budou mj. přizpůsobeny pro provoz v extrémních klimatických podmínkách – vše musí být například plně funkční i při teplotě -38°C. Vozidla jsou rovněž vybavena účinnou izolací, výkonnou klimatizací a topením atp.
Zakázka v Torontu je druhou, v níž Alstom na kanadském trhu uspěl. Celkem 34 vozů Citadis Spirit má dodat také do Ottawy. Prozatím byla vyrobena zhruba třetina těchto vozů, které se podrobují nejrůznějším zkouškám. Montáž vozidel probíhá ve výrobním závodě Alstomu přímo v Kanadě, což společnosti díky tvorbě zaměstnanosti poněkud nahrává do karet.
Z 61 vozidel má 17 zamířit na linku označovanou jako Finch West LRT, což je 11 km dlouhá linka, která by měla být uvedena do provozu v roce 2021. Dalších 44 vozů má být nasazeno na trať Eglinton Crosstown LRT (o délce 19 km s 25 stanicemi), která by měla být rovněž otevřena v roce 2021. Pro tuto trať byly původně objednány tramvaje od společnosti Bombardier, nicméně kvůli řadě zpoždění se Metrolinx a Bombardier dostaly později do soudního sporu. Pokud by Bombardier dodal tramvaje nakonec přece jen včas, nemusí se Alstom ani tak o dodání svých 44 vozů strachovat. Namísto na linku Eglinton Crosstown LRT by byly nasazeny v rámci jiného projektu, a sice Hurontario LRT. Zde se jedná o 20km trať, jež by měla být uvedena do provozu v roce 2022 ve městě Mississauga (v sousedství Toronta, jde však o samostatné město, šesté největší v Kanadě).