Autobusový dopravce DER SCHMIDT z Německa uvedl do provozu první čtveřici autobusů MAN Lion’s Coach „Büssing Edition“. Díky četným prvkům dovybavení z MAN Bus Modification Center poskytují během cestování mimořádný požitek.
Konstruktér, vynálezce a majitel společnosti Büssing AG (výrobce autobusů a nákladních automobilů později začleněný pod MAN) pan Heinrich Büssing byl slavný díky tomu, že dokázal pro technické výzvy nacházet mimořádná inovativní řešení (ostatně byl držitelem zhruba 250 patentů). Proto bylo pro autobusového dopravce DER SCHMIDT z Wolfenbüttelu nasnadě, zvolit si ho v názvu za patrona pro svůj nejnovější autobusový projekt: „Naším přáním bylo vytvořit autobus, který by kombinoval nejmodernější techniku a inovace s hospodárností“, vysvětluje Philipp Cantauw, jednatel společnosti DER SCHMIDT. „A MAN byl se svým Bus Modification Center schopen takový autobus, jaký jsme si představovali, postavit.“ Dne 4. května mohl pan Cantauw společně s majitelem firmy Wilhelmem Schmidtem převzít první čtveřici z celkem 12 vozidel této „Büssing Edition“. Pokřtěny byly autobusy, jak jinak, než v Braunschweigu, působišti Büssingů, na náměstí před sochou brunšvického lva, který je přítomen jako součást loga MAN na všech vozidlech této značky.
U dané zakázky se jedná o autobusy MAN Lion’s Coach L, které vyhovují 5hvězdičkové certifikaci pohodlí autobusu od Gütegemeinschaft Buskomfort (gkb). Autobusy dlouhé 13,80 m poskytují pohodlné místo k sezení 44 cestujícím. Dodatečně tyto třínápravové autobusy dostaly v MAN Bus Modification Center (BMC) do výbavy USB zásuvky pod každým dvojsedadlem, „hvězdnou oblohu“ schopnou měnit barvy jako náladové stropní osvětlení, moderní kuchyňský pult přede dveřmi 2 se světelným logem v pracovní desce, extra širokou pohodlnou toaletu a několik úložných skříněk.
„Našim cílem je v těchto nových autobusech poskytovat cestujícím takový prožitek, který si bude hledat sobě rovného“, prozrazuje Philipp Cantauw. Tak cestujícího například uvítá ještě před nástupem projekce loga „DER SCHMIDT Urlaub mit Herz“ na silnici přede dveřmi autobusu.
Co se týče motoru EURO 6, ke slovu zde přichází optimalizovaný hnací řetězec s četnými vylepšeními, týkajícími se například strategie řazení převodovky MAN TipMatic či odlehčovací brzdy. Výkon 460 k (338 kW) zajišťuje svižný rozjezd, zatímco bezpečnost a hospodárnost jízdy mají na starosti četné asistenční systémy. Autobus disponuje například asistentem jízdy v pruzích (LGS), tempomatem s regulací odstupu od vpředu jedoucího vozidla (ACC) a dále topografickým tempomatem MAN EfficientCruise s funkcí „plachtění“ EfficientRoll.
TZ MAN Truck & Bus