Nákup nových autobusů do estonského hlavního města Tallinnu nadále pokračuje. Dopravce Tallinna Linnatranspordi (TLT) zařadil dne 25. 4. 2017 do provozu slavnostně 20 nových hybridních autobusů Volvo 7900 Hybrid, čímž stoupl počet hybridních vozů od Volva v Tallinnu již na 44 kusů.
Výrobce i dopravce shodně udávají, že nové 12m autobusy přispějí ke zlepšení životního prostředí ve městě a ke snížení hluku, neboť autobusy do rychlosti cca 20 km/h jedou pouze na elektřinu, a teprve poté se přidává ke slovu dieselový motor. Právě rozjezdy na elektrický pohon a rekuperace brzdné energie mají vést ke snížení spotřeby paliva (teoreticky až o 39 %, reálně ale zpravidla okolo 20 %), a tím i ke snížení emisní zátěže.
Snaha o ekologizaci veřejné dopravy je však devalvována skutečností, že Tallinn již několik let pořizuje hybridní autobusy s minimálním podílem jízdy na elektřinu, aby jimi nahradil vozidla, která se pohybují výlučně na elektřinu – v tomto případě trolejbusy.
Prohlášení zástupců TLT o „zelenější“ dopravě je tak nutné vnímat s opravdu značným odstupem, protože fakticky dochází ke zhoršení stávajícího stavu. Po faktickém zařazení dvacítky nových hybridů od Volva do provozu došlo dne 2. 5. 2017 k zastavení provozu na trolejbusové lince č. 9, jejíž trasa je od 3. 5. obsluhována hybridními autobusy linky č. 72. Po zastavení provozu na poměrně dlouhé lince č. 9 vedené na sever města zůstaly v provozu nadále jenom 4 trolejbusové linky č. 1, 3, 4 a 5, které obsluhují oblast centra města. Ve vozovém parku zůstává jako záložní jen 6 trolejbusů typu Škoda 14 Tr a 1 vůz Škoda 15 Tr. Jinak je flotila složean výhradně z nízkopodlažních trolejbusů Solaris Trollino 12 a 18 vyrobených v letech 2002–2009. Část těchto trolejbusů byla v minulosti zkompletována a odzkoušena v České republice za využití elektrické výzbroje společnosti Cegelec.
S postupným omezováním trolejbusových linek začal Tallinn v roce 2012, kdy zastavil po 1. 12. provoz na lince č. 2. Od 1. 1. 2016 následovaly linky čísel 6 a 7, nyní se k nim připojila i linka č. 2. Na trase linky č. 8 byla doprava zastavena již výrazně dříve – 1. 4. 2000.