Autobusy Volvo 7900 Electric, které jsou řešeny jako plnohodnotné elektrobusy, se dočkaly nasazení do běžného provozu s cestujícími. Jistě lze namítnout, že elektrické autobusy od Volva své cestující již nějaký ten pátek vozí ve švédském Göteborgu, nicméně zde se oficiálně jedná o pilotní projekt, který je pojat jako výzkumný. Teprve počátkem června 2017 se první vozy dostaly do provozu u zákazníka, který si je objednal na základě standardního výběrového řízení.
Vozidla byla do provozu uvedena u dopravce Sales-Lentz v Lucembursku, konkrétně se jedná o 4 elektrobusy, které slouží v provozu ve městě Differdange (cca 23.500 obyvatel) na jihu země. Sales-Lentz je věrným zákazníkem Volva na poli jeho moderních vozidel pro MHD. Ve své flotile má nyní kromě 4 elektrobusů i 12 plug-in hybridů a 30 klasických hybridů od Volva.
„Začátek provozu elektrobusů Volvo 7900 Electric znamená další důležitý krok pro všechny, kteří pracují na čistším a tišším prostředí ve městech a větší atraktivitě veřejné dopravy. Společně s městem Differedange a dopravcem Sales-Lentz jsme na čele pokroku příští generace veřejné dopravy,“ uvedl Håkan Agnevall, prezident společnosti Volvo Buses.
Elektrobusy jsou ve městě Differdange nasazovány na čtyři různé trasy veřejné dopravy o délce 8 až 9,5 km. Každý z vozů ujede svou trasu za přibližně 25 minut, následně se zhruba 3–6 minut nabíjí pomocí rychlonabíjecí stanice otevřeného rozhraní (OppCharge). Dodavatelem této stanice je společnost Heliox.
„Plně elektrický autobus byl logickým krokem po nákupu plug-in hybridů v naší strategii udržitelné mobility,“ uvedl mj. Jos Sales, ředitel skupiny Sales-Lentz.