Menu

Rodí se „polské VarioLF“ – Modertrans dodá vozy do Elblagu

Tramvaje Moderus Alfa vznikají oficiálně jako modernizace starších vozů Konstal 105N a 105Na. V různých verzích bylo vyrobeno a předáno polským dopravcům již více než 150 těchto tramvají. Na snímku vidíme
Tramvaje Moderus Alfa vznikají oficiálně jako modernizace starších vozů Konstal 105N a 105Na. V různých verzích bylo vyrobeno a předáno polským dopravcům již více než 150 těchto tramvají. Na snímku vidíme
Stáhnout PDF
Nezařazené
26. 06. 2017 07:09
Redakce
1 minuta čtení

Částečně nízkopodlažní sólo tramvaje přestávají být jen doménou České republiky a postsovětských států. Do jejich výroby se nově pouští polský Modertrans, který se již v minulosti snažil s návrhem podobného typu vozidla uspět i u nás v tendru pro Olomouc.

Tramvaje Moderus Alfa vznikají oficiálně jako modernizace starších vozů Konstal 105N a 105Na. V různých verzích bylo vyrobeno a předáno polským dopravcům již více než 150 těchto tramvají. Na snímku vidíme

Modertrans by měl dodat celkem tři sólo tramvaje vycházející patrně z typu Moderus Alfa pro polské město Elblag. Vizualizaci vzhledu vozidla má však firma předložit až 30 dnů po podpisu smlouvy, která byla uzavřena dne 21. 6. 2017, takže skutečná podoba je prozatím tajemstvím.

Tramvaje by měly mít délku 14 až 15,5 m a nabízet alespoň 30% podíl nízké podlahy. Modertrans byl jedinou firmou, která se do – na polské poměry neobvyklého tendru – přihlásila. Cena za jedno vozidlo má činit 2,275 mil. zlotých, tj. zhruba 14,1 mil. Kč. To je výrazně méně, než za jakou se tramvaje obdobné koncepce prodávají v ČR, kde jsou navíc vykazovány jako modernizace starších vozů T3 (ceny se u nás v minulosti přibližovaly až 20 mil. Kč/kus). Na polském trhu je však možné – s ohledem na silnou konkurenci – pozorovat dlouhodobě prodeje tramvají za nižší ceny, než je tomu u nás.

Elblag hodná získat na nákup nových tramvají dotaci z EU. Na tramvaje se výrobce zavázal poskytnout kompletní záruku v délce tří let. Na vybrané části (např. na podlahovou krytinu a zaručení antikorozní ochrany) bude záruka ještě delší, a sice 7 let. V ceně za nové tramvaje je i dodání veškerého softwaru a licenčních práv k němu, školení zaměstnanců a údržba vybraných zařízení.

Podobné články