Menu

13 elektrobusů Volvo pro švédské Malmö

Elektrobusy Volvo 7900 Electric slouží ve Švédsku již ve městě Göteborg, avšak do provozu zde jsou nasazovány prozatím v rámci výzkumného projektu ElectriCity na linku č. 55. Göteborg tak slouží trochu jako pokusná laboratoř. V příštím roce se zde počítá s rozšířením provozu elektrobusů na linku č. 16, kde by měly začít jezdit zřejmě kloubové elektrobusy. (foto: Volvo Buses)
Elektrobusy Volvo 7900 Electric slouží ve Švédsku již ve městě Göteborg, avšak do provozu zde jsou nasazovány prozatím v rámci výzkumného projektu ElectriCity na linku č. 55. Göteborg tak slouží trochu jako pokusná laboratoř. V příštím roce se zde počítá s rozšířením provozu elektrobusů na linku č. 16, kde by měly začít jezdit zřejmě kloubové elektrobusy. (foto: Volvo Buses)
Stáhnout PDF
Nezařazené
27. 06. 2017 12:24
Redakce
1 minuta čtení

Krátce poté, co Volvo oznámilo začátek ostrého provozu svých elektrobusů v lucemburském městě Differdange, přichází švédská firma s dalším úspěchem na poli dodávek svých celoelektrických autobusů, které nabízí pod obchodním jménem Volvo 7900 Electric. Celkem 13 elektrobusů by mělo odebrat třetí největší švédské město Malmö.

Elektrobusy Volvo 7900 Electric slouží ve Švédsku již ve městě Göteborg, avšak do provozu zde jsou nasazovány prozatím v rámci výzkumného projektu ElectriCity na linku č. 55. Göteborg tak slouží trochu jako pokusná laboratoř. V příštím roce se zde počítá s rozšířením provozu elektrobusů na linku č. 16, kde by měly začít jezdit zřejmě kloubové elektrobusy. (foto: Volvo Buses)

„Je velmi potěšující, že jedna z hlavních linek v Malmö bude nyní kompletně elektrifikována našimi tichými a bezemisními elektrobusy. Elektřinou poháněné autobusy přispívají k výrazně lepšímu životnímu prostředí pro kohokoli, kdo žije, cestuje a tráví čas ve městech, a to je trend, který mi přirozeně chceme podporovat,“ tvrdí Jörgen Sjöstedt, šéf Volvo Buses pro severní trhy a dodává: „Je pro nás rovněž velmi významné, že znovu dodáváme naše vozy dopravci Nobina, kterému dodáváme naše autobusy již více než 80 let. Nobina je jeden z našich nejdůležitějších partnerů.“

Elektrobusy od Volva jsou konstruovány tak, že počítají s nabíjením prostřednictvím nabíjecích stojanů na konečných (či vybraných zastávkách s delší dobou stání). Nabíjení je pomocí systému OppCharge možné zvládnout za 3–6 minut (vše však závisí na možnostech přívodu dostatečně velkého množství elektrické energie, resp. nabíjecího proudu). Autobus mají v Malmö jezdit na lince č. 7, která má délku 14,7 km.  

V nabídce Volva je prozatím jediná verze elektrobusu – 12m městský plně nízkopodlažní vůz (byť nejpozději v příštím roce by měla přijít i verze článková). Právě 12m vozů by se tak mělo Malmö koncem roku 2018 dočkat. Kromě linky číslo 7 by měla být elektrifikována také linka číslo 3. O dodavateli dalších vozidel pro obsluhu této linky ovšem prozatím nebylo rozhodnuto. Podle vedení města by však mělo ve městě od podzimu 2018 sloužit celkem 32 elektrobusů.

Podobné články