Autobus MAN Lion’s City se vyznačují od roku 2004 téměř neměnným designem (pravda, MAN sice začal standardně nabízet později masku s upraveným barevným řešením, nicméně to si mohou dopravci stejně dál nadefinovat podle svého uvážení), nicméně čas od času je vyhověno i specifickým přáním zákazníků v oblasti provedení křivek vozidla. Nedávno jsme na našem webu i v tištěném časopise představili netradiční vzhled autobusů pro dánskou Kodaň, která si objednala vozy, jejichž čelo vychází z (dnes již nevyráběných) autobusů Neoplan Centroliner. Nyní si autobusy s výrazně pozměněným vzhledem objednalo také hlavní město Saudské Arábie.
Do Rijádu zamíří autobusy značky MAN vůbec poprvé, a to hned v rámci velkého kontraktu na výrobu celkem 242 městských vozů, které budou nasazeny v rámci nově zřízeného provozu městské dopravy. Rijád si objednal provedení MAN Lion’s City M, tedy zkrácenou verzi o délce 10,5 m. Dodávky autobusů mají proběhnout v letech 2018 a 2019. Smlouva byla slavnostně podepsána na summitu UITP v kanadském Montrealu, přičemž partnerem pro saudského dopravce SAPTCO není napřímo MAN Truck & Bus, ale francouzský dopravce RATP, jenž celý kontrakt zastřeší, neboť SAPTCO a RATP spolu úzce od roku 2014 v rámci joint-venture spolupracují na budování nového systému veřejné dopravy, přičemž RATP má za úkol výhledově převzít starost o provoz a SAPTCO o vozový park. Očekává se, že po Rijádu a nejbližším okolí bude jezdit až 1000 autobusů na cca 100 linkách.
MAN Truck & Bus vystupuje v zakázce pouze jako oficiální partner, který bude zastupován lokálním importérem Haji Husein Alireza &Co. Ltd. Autobusy budou vybaveny motory o výkonu 213 kW a 29 místy k sezení. Chybět nebude speciální výbava pro nasazení v klimaticky náročných podmínkách, včetně zesílené klimatizace. Zákazník však požadoval, aby autobusy měly také unikátní design. To MAN skutečně splnil a nechal vnější křivky vozidla (i vybrané části v interiéru) přizpůsobit dle přání zákazníka. Díky tomu vznikne zcela nová podoba autobusu MAN Lion’s City, kterou si můžete prohlédnout na prozatím jediném zveřejněném obrázku. Opět se přitom jedná o specifickou zákaznickou úpravu, nikoli o standardní nabídku výrobce. Anne Katrin Wieser z tiskové kanceláře MAN Truck & Bus již dříve pro náš časopis uvedla: „Možnost zvláštního provedení designu je závislá na konkrétním počtu objednaných vozidel a jednotlivých obchodních případech.“