Dlouhou dobu se čekalo na představení trolejbusu s karoserií Nového Urbina (New Urbino). Nyní, tři roky po představení prvních autobusů s novým designem, byla společností Škoda Electric uveřejněna první fotografie trolejbusu, který z Nového Urbina vychází. Jelikož trolejbus pochází ze zakázky pro slovenskou Žilinu, kterou vyhrála Škodovka, je typ oficiálně značen jako Škoda 27 Tr, nikoli jako Solaris Trollino. Pojmenování Trollino používá polský producent pouze v tehdy, pokud zakázku zastřešuje sám.
Prototyp v novém provedení v těchto dnech absolvuje zkušební jízdy po Plzni a je součástí většího kontraktu na celkem 15 trolejbusů, který Žilina uzavřela v loňském roce. „Trolejbus se bude vyznačovat nejen zajímavým designem, ale především vysokým komfortem pro cestující i řidiče. Pro dopravce je vozidlo zajímavé z hlediska nízkých nákladů na provoz a údržbu,“ říká obchodní manažer Škody Electric Petr Kasenčák.
Kontrakt pro Žilinu je složen ze dvou částí. V rámci první části Škoda Electric vyrobí dvanáct kloubových trolejbusů Škoda 27 Tr a tři vozy typu Škoda 26 Tr za zhruba 225 milionů korun. Druhou částí kontraktu je opce na dalších dvanáct vozidel, z toho šest kloubových a šest dvanáctimetrových.
Novinka ze Škodovky bude absolvovat část jízdních zkoušek nejprve v Plzni. „Testy bez cestujících budou pokračovat v Bratislavě a zkušební provoz s cestujícími je pak už naplánován do Žiliny,“ vysvětlila projektová manažerka Jitka Holá. „První se na zkouškách v Plzni objevil prototyp osmnáctimetrového kloubového trolejbusu, následně přijde na řadu prototyp dvanáctimetrového vozu,“ doplňuje Jitka Holá.
Nové vozy nabídnou cestujícím i řidičům vysoký komfort. Vozidla pro Žilinu budou například vybavená výkonnou klimatizací, pasažérům poslouží USB konektory umožňující nabíjení telefonů v průběhu cesty i přehledný informační systém. Samozřejmostí nízkopodlažních trolejbusů je kneeling, který umožňuje snadný nástup a výstup z vozu.
Redakce za využití TZ Škoda Electric