Menu

Solaris získal velké zakázky na dodávky elektrobusů do Itálie

Elektrobusy (new) Urbino 12 electric od Solarisu jsou v rámci stále relativně malého trhu s těmito vozidly velmi úspěšné. Na snímku je testovací vůz, který loni přinesl Solarisu titul Bus of the Year 2017. (foto: Solaris Bus & Coach)
Elektrobusy (new) Urbino 12 electric od Solarisu jsou v rámci stále relativně malého trhu s těmito vozidly velmi úspěšné. Na snímku je testovací vůz, který loni přinesl Solarisu titul Bus of the Year 2017. (foto: Solaris Bus & Coach)
Stáhnout PDF
Nezařazené
16. 07. 2017 09:19
Redakce
1 minuta čtení

Celkem 22 elektrobusů dodá společnost Solaris Bus & Coach italským dopravcům. Vozidla v provedení Nového Urbina 12 electric zamíří k dopravcům ATB Bergamo a ATM Milano. Elektrické autobusy se však budou svou konfigurací odlišovat.

Elektrobusy (new) Urbino 12 electric od Solarisu jsou v rámci stále relativně malého trhu s těmito vozidly velmi úspěšné. Na snímku je testovací vůz, který loni přinesl Solarisu titul Bus of the Year 2017. (foto: Solaris Bus & Coach)

Elektrickou výzbroj pro elektrobusy dodá – jako ve většině případů v posledních zakázkách Solarisu – na poli dodávek elektrických zařízení stále sílící polská firma Medcom. Vozy budou vybaveny nápravou AVE 130, která má v sobě zabudovány dva trakční motory, každý o výkonu 125 kW. Baterie na palubě každého z elektrobusů budou mít kapacitu elektrické energie 240 kWh. Základní rozdíl v provedení pro Bergamo, které má odebrat 12 vozů, a ve verzi pro Milán, jenž odebere 10 elektrobusů, spočívá ve způsobu nabíjení. ATB Bergamo zvolilo nabíjecí stanici, která zvládne nabíjet 2 elektrobusy nabíjecím výkonem 40 kW. ATM Milano bude mít výkonnější nabíjecí zařízení (70 kW) přímo na palubě každého z vozidel. Dodavatelem nabíjecích zařízení je v obou případech rovněž Medcom.

Celková kapacita elektrobusů pro Bergamo je 74 lidí, z toho 23 se může ve vozidle posadit. V Miláně by měla být nasazena verze pro 26 sedících cestujících, nicméně výrobce ve své tiskové zprávě neuvádí, jaký bude počet stojících pasažérů. S ohledem na skutečnost, že každý z elektrobusů si poveze při stejném množství akumulátorů (jako mají vozy pro Bergamo) vlastní nabíjecí zařízení, lze předpokládat, že v porovnání s vozy pro Bergamo bude počet míst k stání nižší. Ve výbavě elektrobusů pro obě města nebude pochopitelně chybět klimatizace prostoru pro cestující, osvětlení v provedení LED či kamerový systém (nade dveřmi + couvací kamera). Zajímavostí je vybavení trakčního kontejneru automatickým hasicím zařízením pro případ vzniku požáru. Autobusy pro severoitalské Bergamo budou navíc vybaveny také systémem počítání cestujících.

Solaris dodal do Itálie téměř 740 svých autobusů a trolejbusů. Do Bergama zamíří vozidla polského výrobce vůbec poprvé, v Miláně je značka zastoupena 125 autobusy dodanými v letech 2014–15. Polskému výrobci se letos obecně v získávání nových kontraktů nebývale daří. Značka se poprvé dostává na některá nová teritoria a výrobní prostory v Bolechowě jsou maximálně využité.

Libor Hinčica za využití TZ Solaris Bus & Coach

Podobné články