Sázka na lokálního partnera v oblasti výroby elektrobusů se čínské společnost BYD ve Velké Británii vyplácí. Strategická spolupráce se společností ADL (Alexander Dennis), která se zabývá výrobou karoserií na podvozcích různých výrobců, přinesla jen v Londýně zakázky na více než 100 elektrobusů pro různé dopravce, kteří v městské dopravě ve městě na Temži působí.
Jen pár dní poté, co obě společnosti oznámily, že dodají svůj společný model BYD ADL Enviro200EV o délce 10,8 m pro dopravce RATP Dev London v počtu 36 kusů, přichází další oznámení o dodávce celkem 23 elektrobusů téhož typu pro dopravce Metroline. V Londýně přitom jezdí již 51 autobusů v prodloužené verzi o délce 12 m a obě firmy mají také další menší zakázky.
Nejnovější objednávka na 23 elektrobusů předpokládá dodání vozů v průběhu léta 2018. Vozidla by měla být deponována v garážích Holloway na severu Londýna a počítá se s jejich nasazením na linku číslo 46 spojující konečné Lancaster Gate Station a St. Bartholomew’s Hospital. Nabíjení bude, jak je u elektrobusů používajících technologii BYD obvyklé, probíhat v garážích systémem tzv. nočního nabíjení (Overnight Charging). Potřebnou infrastrukturu dodá čínská společnost.
Pro Metroline nepůjde o první elektrobusy, na jejichž dodání se bude podílet BYD. Dopravce má k dispozici také pět unikátních patrových elektrobusů, které však byly vyrobeny kompletně v režii BYD.
Ačkoli se může zdát více než 100 elektrobusů na linkách MHD v Londýně jako vysoký počet, hodí se uvést, že elektrobusy jsou v provozu u různých provozovatelů, a že celkově slouží na linkách veřejné dopravy ve městě necelých 10.000 autobusů. Podíl elektrobusů tedy bude činit okolo 1 %.
Libor Hinčica