Stockholmský dopravní podnik Storstockholms Lokaltrafik (SL AB) potvrdil využití další opce na dodávku nových tramvají od španělské společnosti CAF. Ta by tak měla dodat do města dodat dalších 8 nových tramvají.
CAF uspěl v tendru na dodávky nových tramvají pro hlavní město Švédska již v roce 2010, kdy byla podepsána smlouva na 15 tramvají. Její součástí byla opce, která umožňuje dopravci pořídit také další vozy, a to až do celkového počtu 121 vozidel. K takovému počtu nových tramvají má ale Stockholm daleko. Doposud využil opci na dodávku 7 vozů a nyní druhou na dalších 8 tramvají, takže celkový počet vozidel stoupne na 30.
CAF dodává do města své vozy z rodiny Urbos AXL. Ty se vyznačují mj. užitím otočných podvozků s klasickými nápravami (při zajištění 100% nízkopodlažnosti). Tramvaje jsou schopné jet rychlostí až 90 km/h. Tříčlánkové vozy označené jako typ A35 o délce 31 175 mm usazené na 4 hnacích podvozcích nabízí kapacitu 221 míst, z toho 70 pro sedící pasažéry. V každém z vozů se nacházejí také dvě místa pro invalidní vozíky. Kromě této verze může dopravce v rámci opce objednat i prodlouženou variantu A36 (s jedním článkem navíc). Tramvaje musely být svou konstrukcí uzpůsobeny pro provoz v náročných podmínkách severní Evropy.
Druhou velkou zakázkou pro CAF je výhra v tendru na dodávky nových souprav metra do Alžíru. Místní systém metra byl otevřen teprve v roce 2011 a je jedním ze dvou, které se na africkém kontinentě nacházejí (ten druhý bychom nalezli v Káhiře). CAF by měl dodat do města 12 šestivozových jednotek z rodiny INNEO. Tyto soupravy metra je možné potkávat například v Římě či rumunské Bukurešti. Soupravy mají být použity pro provoz na jediné trase metra v Alžíru, která se postupně rozšiřuje. Poslední prodloužení se uskutečnilo loni, takže dnes má linka 13,5 km a ročně se na ní přepraví okolo 16 mil. cestujících. Obsluhu doposud zajišťuje 14 jednotek, které v minulosti dodal rovněž CAF.
Zakázky pro Stockholm a Alžír mají celkovou hodnotu oko 120 mil. €.
Libor Hinčica