Menu

První autobusy Scania Interlink v ČR

Autobusy Scania Interlink MD pro BORS Břeclav. (foto: Scania)
Autobusy Scania Interlink MD pro BORS Břeclav. (foto: Scania)
Stáhnout PDF
Nezařazené
31. 08. 2017 19:10
Redakce
1 minuta čtení

První autobusy Scania Interlink budou v České republice jezdit na jižní Moravě. Společnost BORS Břeclav a.s. převzala 3 nová vozidla v Modleticích u Prahy.

Autobusy Scania Interlink MD pro BORS Břeclav. (foto: Scania)

Značka Scania je ve flotile dopravce BORS Břeclav zastoupena již od roku 2009. Tehdy potřeboval provozovatel pořídit vozidla s kapacitou min. 60 sedících cestujících pro linky v Jihomoravském kraji, takže bylo zapotřebí zvolit autobusy o délce cca 15 m. Nakoupeno bylo celkem 6 vozů Scania Irizar i4. Později byl v roce 2015 pořízen ještě jeden autobus Scania OmniExpress 3.20. Nyní přibyly vůbec první vozy Scania Interlink MD v České republice. Ty byly pořízeny coby obnova stávají flotily 15m vozů. Některé Scanie Irizar i4 totiž mají po osmi letech provozu najeto již více než milion kilometrů.

Modelová řada Interlink je nabízena od roku 2015. (foto: Scania)

O zakázku na trojici nových autobusů usilovali také výrobce Solaris Bus & Coach a EvoBus, ti však skončili v poli poražených. Ve prospěch značky Scania měla hrát nejen cena, ale také úroveň a kvalita servisu. BORS Břeclav přitom využívá možnosti tzv. údržbového plánu, jenž je nazýván jako tzv. M kontrakt. Dopravce platí měsíční paušál, takže by neměl být překvapen žádnými nečekanými výdaji, zatímco Scania zajišťuje servis vozidel. U nových autobusů se navíc podařilo zajistit prodloužení záruky na období 3 let v oblasti kinetického řetězce. Tato služba (nazývaná Scania Optimum Plus) je zpoplatněná, nicméně byla již zahrnuta do ceny autobusů.  

Autobusy Scania Interlink MD jsou nasazovány zejména na linku Brno – Hodonín. Ve výbavě autobusů nechybí klimatizace salónu cestujících, pohodlná sedadla, USB nabíječky apod. Ve vozidle nechybí ani místo pro invalidní vozík či dětský kočárek. Dopravce si pochvaluje také výrazný rozdíl ve spotřebě, který by měl činit až 4 litry na 100 km v porovnání s autobusy se staršími motory.

Libor Hinčica za využití TZ Scania

Podobné články