Ještě nedávno zůstávala budoucnost trolejbusů mezi Chomutovem a Jirkovem nejasná a reálně hrozilo, že dojde k jejich zániku. Naštěstí se však karta v prakticky poslední možný okamžik obrátila a nejmladší český trolejbusový provoz by měl mít alespoň na pár let opět zelenou. Dopravce uspěl s žádostí o dotaci na 15 nových trolejbusů, které mají postačovat pro obnovu místní flotily.
Vozidla do města dodá plzeňská Škoda Electric. Konkrétně půjde o deset osmnáctimetrových kloubových trolejbusů typu Škoda 27 Tr a pět dvanáctimetrových trolejbusů typu Škoda 26 Tr. Všechny trolejbusy tedy budou dodány s karoserií polského Solarisu, nicméně jednat se bude ještě o vozidla postavená na platformě starého Urbina (resp. Trollina), tedy o vozy s karoserií tzv. třetí generace.
Nové vozy ze Škodovky v systému MHD nahradí zastaralé vozy, z nichž deset má za sebou více než dvacet let provozu, dopravnímu podniku se tak výrazně sníží velké náklady na údržbu, navíc nové budou významně úspornější v provozu. „Zásadně vzroste i komfort pro cestující a řidiče. Nízkopodlažní vozidla s moderním asynchronním pohonem například nabídnou plošinu pro vozíčkáře, nebo nový zvukový orientační a informační systém,“ říká obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr.
Trolejbusy slouží v systému měst Chomutov a Jirkov na šesti linkách a najedou zhruba 700 tisíc kilometrů ročně.
Redakce za využití TZ Škoda Electric