Menu

Vilnius by měl pořídit 41 trolejbusů od Solarisu. Elektrickou výzbroj má dodat Škodovka

Výroba poslední větší série trolejbusů pro Vilnius probíhala v Ostravě. Na snímku z roku 2006 je zachycen jeden z vozů Solaris Trollino 15 AC vybavený elektrovýzbrojí od firmy Cegelec. (foto: Libor Hinčica)
Výroba poslední větší série trolejbusů pro Vilnius probíhala v Ostravě. Na snímku z roku 2006 je zachycen jeden z vozů Solaris Trollino 15 AC vybavený elektrovýzbrojí od firmy Cegelec. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Nezařazené
22. 09. 2017 15:38
Redakce
1 minuta čtení

Litevské hlavní město Vilnius mělo uzavřít velký kontrakt na dodávku nových trolejbusů. Vítězem se podle litevských a polských médií měla stát polská společnost Solaris Bus & Coach, jež měla být v tendru jediným účastníkem.

Výroba poslední větší série trolejbusů pro Vilnius probíhala v Ostravě. Na snímku z roku 2006 je zachycen jeden z vozů Solaris Trollino 15 AC vybavený elektrovýzbrojí od firmy Cegelec. (foto: Libor Hinčica)

Trolejbusy jsou ve Vilniusu provozovány od roku 1956. Vozový park tvoří okolo 250 trolejbusů (část vozidel je vedena jako rezervní), mezi nimiž stále dominují vozy značky Škoda typů 14 Tr a 15 Tr (v různých modifikacích). Nízkopodlažní flotila je tvořena jen vozidly značky MAZ-ETON T203 v počtu dvou kusů, jež si dopravce dokončil ve vlastních dílnách, a dále 45 trolejbusy Solaris Trollino 15 AC, které byly dokončovány v ostravském DP a dodány mezi lety 2004–2006.

V uplynulých letech musely trolejbusy ve Vilniusu bojovat o své přežití. Objevovaly se totiž více či méně nápadné pokusy trolejbusový provoz postupně zrušit. Za to si vedení města vysloužilo značnou kritiku od svých občanů. Nakonec dalo město trolejbusům zelenou a vypsalo tendr na nákup nových vozidel, jehož jediným účastníkem byl polský Solaris Bus & Coach.

Ten má dodat celkem 41 trolejbusů za 19,153 mil. €. Výrobce na dotaz naší redakce potvrdil, že se tendru účastnil s modelem Solaris Trollino 12 v provedení se starším designem, tedy tzv. třetí generací. Na výrobě trolejbusů mají opět participovat významnou měrou i Češi. Elektrická výzbroj má totiž pocházet od společnosti Škoda Electric, takže lze předpokládat, že finální montáž proběhne v Plzni. Ačkoli polská i litevská média berou již zakázku jako hotovou věc, výrobce upozorňuje, že k formálnímu podpisu smlouvy prozatím nedošlo.

Libor Hinčica

Podobné články