Dne 12. 12. 2017 byly na první lince v Petrohradě zavedeny tzv. parciální trolejbusy, které jsou v petrohradských podmínkách podobně jako v Praze prezentovány především z marketingových důvodů jako elektrobusy s dynamickým nabíjením. Parciální trolejbusy na této trase zvládly během měsíce přepravit již 250.000 pasažérů.
První linka určená pro parciální trolejbusy má číslo 23 a je dlouhá 14 km. Úsek bez trolejového vedení má délku 7,5 km. Nabíjení se pak realizuje jízdou pod trolejí a během odstavení na konečné. Pro provoz byly pořízeny trolejbusy Trolza Megapolis o délce 12 m. Linka je provozována v 10minutovém intervalu.
Během měsíce se parciálními trolejbusy svezlo již více než čtvrt miliónů pasažérů. To je oproti stavu, kdy byly do oblasti nasazovány jen autobusy, desetinásobný nárůst. V pracovní dny se trolejbusy obvykle sveze okolo 10.000 cestujících, o víkendu cca 5.500.
Od 27. 12. 2017 začaly parciální trolejbusy sloužit také na lince č. 41 (ta byla prodloužena o úsek bez trolejového vedení), další 4 linky jsou pak ještě plánovány. Po parciálních trolejbusech měla v posledních měsících začít pokukovat i Moskva. Ta původně chtěla celý svůj trolejbusový provoz zrušit, plány na rychlou likvidaci sítě ale byly nyní poněkud pozastaveny a zvažuje se, zda by nebylo možné pořád relativně rozlehlou síť využít pro provoz parciálních trolejbusů. Původní úvahy o náhradě trolejbusů elektrobusy totiž poněkud narazily na ekonomické a fyzikální limity.
Libor Hinčica