Město Ostrava vydalo 22. 11. 2018 tiskovou zprávu, ve které občany seznámilo s výsledky průzkumu veřejného mínění, který se uskutečnil v září a říjnu letošního roku a při němž společnost STEM/MARK vyzpovídala 1.516 Ostravanů ve věku od 18 do 75 let.
Podle průzkumu hodnotí prodloužení tramvajové tratě pozitivně 50 % Ostravanů, 34 % je naopak proti a 16 % dotázaných na věc nemá jasný názor. Kladněji se k nové trati staví Porubané, kde se pro prodloužení tratě na 7. a 8. porubský obvod vyslovilo 52 % dotázaných, proti bylo 33 %. Obyvatelé Pustkovce většinově s výstavbou nesouhlasí (60 % dotázaných bylo proti, 34 % pro), zároveň však projevili výrazně největší nespokojenost s dostupností tramvajové dopravy.
Respondenti pocházeli z celé Ostravy, nejen z dotčených obvodů 7. a 8. v Porubě, kterých se má nová tramvajová trať týkat, byť jich tedy měla být většina.
„Zadáním průzkumu jsme reagovali na dosavadní průběh veřejných debat a diskusí o projektu, cílem bylo ověřit jak názor veřejnosti na projekt, tak informovanost o něm. Výsledky průzkumu ukazují, že si Ostravané zastavení přípravy projektu nepřejí a zároveň se potvrdily např. obavy z výstavby i kvality provedení celé trati. Chci zopakovat, že názor veřejnosti bereme vážně. V následujícím období se proto budeme věnovat nejen přípravám výstavby trati, ale také dalšímu předávání informací veřejnosti,“ řekl ostravský primátor Tomáš Macura.
Připomeňme, že nová tramvajová trať do dvou výše uvedených obvodů Poruby je v Ostravě v posledních letech hojně diskutovaným tématem. Sliby o jejím vybudování jsou datovány již do dob hlubokého socialismu, kdy se počítalo s daleko větším nárůstem počtu obyvatel v oblasti dnešní Poruby, než který se nakonec odehrál. Město Ostrava její realizaci začalo intenzivně připravovat roku 2014, dosud se však neposunulo podstatněji dále a momentálně je zpracovávána studie EIA, která by měla být hotova v březnu 2019.
Text: Vít Hinčica s využitím tiskové zprávy města Ostravy