Gdaňsk podepsal smlouvu s výrobcem PESA Bydgoszcz zahrnující dodávku celkem 15 tramvají s obchodním jménem Jazz Duo. Tyto tramvaje nebudou ve městě novinkou, neboť Pesa dodala do Gdaňsku 5 vozů tohoto typu již lednu 2015.
Vozidla Pesa Jazz jsou dodávána na polský trh od roku 2014. Nejprve vznikla jednosměrná verze, později i obousměrná varianta nazývána jako Jazz Duo. Vozidla jsou provozována jen ve dvou městech. Kromě zmíněných pěti vozů v Gdaňsku bylo 80 tramvají dodáno také do Varšavy. Ta provozuje 30 jednosměrných tříčlánkových vozů (Jazz) a 50 obousměrných pětičlánkových (Jazz Duo).
Ve výběrovém řízení na dodávku 15 nových tramvají (s možností opce na dalších 15 vozů) pro Gdaňsk byla Pesa jediným uchazečem. Původně se o kontrakt zajímala Pesa a konsorcium Stadleru a Solarisu, oba uchazeči ale na jaře 2017 překročili výrazně rozpočet, a tak byla soutěž zrušena. V opakovaném tendru se už přihlásila jen Pesa, která nabídla vozidla za částku 138,375 mil. zlotých včetně DPH (cca 830 mil. Kč, tj. cca 55 mil. Kč na vůz), což byla suma, která přesně odpovídala stropu nastavenému ze strany města.
Přestože byla Pesa jediným uchazečem, k podpisu smlouvy s ní v červnu 2017, kdy byla nabídka vyhodnocena, nedošlo. Důvodem byla mj. špatná finanční situace Pesy. Zdálo se, že firma nakonec zamíří do insolvence. Nakonec jí pomohl stát a v současné době se jedná o vstupu strategického partnera, který by měl společnost zachránit. Spekuluje se zejména o polské firmě Newag, ale také o Stadleru (který by díky většinovému podílu v tramvajové divizi Solarisu získal na polském trhu velmi zajímavou pozici) a španělském CAFu.
Jelikož se zdá být v současné době situace stabilizována a firma získala prostředky nezbytné pro její provoz, přikročil i Gdaňsk po dlouhých odkladech k podpisu smlouvy s vítězným uchazečem a zakázku na 15 vozů mu dne 15. 2. 2018 přiklepl. Tramvaje by měly být dodány zřejmě v polovině příštího roku. Opět se bude jednat o obousměrné vozy Jazz Duo (značené jako typ 128NG) o délce 29,7 m, které by měly nabídnout kapacitu 206 cestujících, z toho 32 sedících. Na každé straně vozidla bude umožněna výměna cestujících skrze 6 dveří, z nichž ty na krajích budou jednokřídlé a zbylé dvoukřídlé. V interiéru budou k dispozici nabíječky na USB a novinkou by měl být prostor pro přepravu jízdních kol. Tramvaje budou pochopitelně klimatizovány.
Libor Hinčica