Menu

Solaris dodá trolejbusy do Itálie

Trolejbus Solaris Trollino 18 AC pro italskou Boloňu zachycený ve smyčce ZOO v Ostravě v dubnu 2010 během zkušebních jízd. Montáž tohoto trolejbusu proběhla v České republice za využití elektrické výzbroje od Cegelecu. (foto: Jan Groch, zdroj: Wikipedia.org)
Trolejbus Solaris Trollino 18 AC pro italskou Boloňu zachycený ve smyčce ZOO v Ostravě v dubnu 2010 během zkušebních jízd. Montáž tohoto trolejbusu proběhla v České republice za využití elektrické výzbroje od Cegelecu. (foto: Jan Groch, zdroj: Wikipedia.org)
Stáhnout PDF
Nezařazené
24. 02. 2018 17:31
Redakce
1 minuta čtení

Italská média přinesla zprávu o vítězství polské společnosti Solaris Bus & Coach ve výběrovém řízení na dodávku 8 trolejbusů Solaris (New) Trollino 12 pro italské město Modena. Další čtyři vozy si může dopravce pořídit v rámci opce.

Trolejbus Solaris Trollino 18 AC pro italskou Boloňu zachycený ve smyčce ZOO v Ostravě v dubnu 2010 během zkušebních jízd. Montáž tohoto trolejbusu proběhla v České republice za využití elektrické výzbroje od Cegelecu. (foto: Jan Groch, zdroj: Wikipedia.org)

8 nových trolejbusů bude vybaveno bateriemi pro možnost jízdy mimo trolejové vedení na vzdálenost až 12 km a svou konfigurací by měla vozidla odpovídat tzv. parciálním trolejbusům. To by mělo umožnit městu upravit linkové vedení trolejbusových linek bez toho, že by bylo nutné investovat do nové infrastruktury. Nákup 8 nových trolejbusů vyjde město na 5,5 mil. €, tedy zhruba 139 mil. Kč (17,4 mil. Kč/vůz). Část těchto nákladů (2,4 mil. €, cca 60,7 mil. Kč) pokryje Evropská unie ze svého fondu na zlepšování kvality životního prostředí. Pokud by se Modena rozhodla, že si dokoupí i další 4 trolejbusy v rámci opce, musí se spolehnout již jen na své vlastní financování.

Nové trolejbusy nahradí nejstarší vozy typu Iveco 2471 Socimi 8883 z roku 1986. (zdroj: Wikipedia.org)

12m trolejbusy by měly odpovídat provedení tzv. Nového Trollina a budou nabízet celkovou obsaditelnost 73 osob, z toho 24 sedících. Trolejbusy by měly být dodány počátkem roku 2019 a ve vozovém parku nahradí nejstarší trolejbusy Iveco 2471 Socimi 8883, které byly pro trolejbusovou síť v Modeně vyrobeny v roce 1986. Nové trolejbusy by pak měly být k vidění především na linkách čísel 6 a 11.

Trolejbusy polského Solarisu se objevily v minulosti již v řadě italských měst, kam byly dodávány v kooperaci s různými výrobci elektrických výzbrojí, včetně českých výrobců Škoda Electric a Cegelec. Trollina tak nalezneme v hlavním městě Římě, v Boloni, na ostrově Sardinie v Cagliari, a dále ve městech La Spezia, Neapol a Sanremo.

Libor Hinčica

Podobné články