Zatím pouze zákazníci společnosti MAN Truck & Bus se mohli seznámit s novou podobou městského autobusu MAN Lion’s City, která by měla ve výrobě nahradit původní velmi úspěšný model vyráběný (s několika inovacemi) od roku 1996. Nová generace, jež bude používat obchodní jméno svého předchůdce, byla odhalena v Mnichově ve dnech 15. a 16. 3. 2018. V pondělí 19. 3. 2018 seznámil s novým autobusem MAN i média, zatím však nikoli naživo, ale jen prostřednictvím tiskové zprávy a fotografií.
Na první pohled zaujme autobus zcela novým designovým ztvárněním, které respektuje nový vzhled autobusů MAN, jenž by se postupně měl objevit na všech nových produktech. Samotný design ovšem nestačí, ta hlavní zdokonalení přicházejí v konstrukci a „pod kapotou“. 12m vůz by měl být například v porovnání se svým předchůdcem lehčí o celých 1.130 kg.
Novinkou je i motor MAN D1556, který již plní emisní standard EURO 6D, který by měl pro autobusy nastoupit od 1. 9. 2019. Použita je přitom pouze technologie SCR (v kombinaci s filtrem CRT). To znamená, že dochází pouze k selektivní katalytické redukci, nikoli již k recirkulaci výfukových plynů (technologie EGR). Doposud plnilo normu EURO 6 u dieselových vozů jen za použití technologie SCR Iveco Bus. Nový motor MAN může být navíc dodáván v kombinaci s hybridním modulem od MAN (na bázi superkondenzátorů), který by měl uspořit až 16 % paliva.
Nový MAN Lion’s City používá také nezávislé zavěšení kol přední nápravy, které je u městských vozů MAN použito vůbec poprvé. Mimoto nabízí model celou řadu dalších vylepšení, ať již z hlediska bezpečnosti, nebo z pohledu výbavy. Do výroby by měl nový typ autobusu naběhnout od srpna 2018. Montáž bude probíhat v polském závodě ve Starachowicích. Blíže se budeme novému autobusu věnovat v obsáhlejším článku v čísle 2/2018 tištěného časopisu.
Libor Hinčica