Dodávka nových parciálních trolejbusů přijíždí v těchto dnech do Brna. Vozy typu Škoda 26 Tr s karoserií polského Solarisu jsou vybavené klimatizací a umožnují samostatnou jízdu bez trolejového vedení. Jedná se o první tzv. parciální trolejbusy ve vozovém parku DPMB.
Parciální trolejbus je typ trolejbusu, který je vybaven bateriemi pro samostatnou jízdu bez trolejového vedení. Plně nabité baterie umožňují nezávislou jízdu teoretiky v délce pár desítek kilometrů (v praxi se ale s ohledem na způsob využití bateriových vozů a vlastnosti baterií s takovým provozem nepočítá a ani počítat nemůže, pakliže by dopravce netoužil po tom, že by chtěl v krátké době investovat do nových baterií). „Dopravní podnik města Brna pořídí celkem deset kusů těchto vozů. První dorazil v pondělí, další v úterý a poslední očekáváme ve středu. Dodávka dalších vozů je v plánu průběžně do konce srpna,“ prozradil generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Nabíjení baterií probíhá během jízdy pod trolejí a při rekuperaci. „Další novinkou v brněnském provozu budou poloautomatické sběrače, což znamená, že stahování sběračů a zajištění ve stažené poloze je automatické,“ uvedl technický ředitel DPMB Jaromír Holec. Při přechodu z jízdy pod trolejovým vedením na jízdu na baterii řidič nemusí vystupovat z vozidla. Stejným způsobem je možné sběrače automaticky zvednout. Velkou výhodou nových vozů bude jejich kompletní nízkopodlažnost, ale také klimatizace, která je i v prostoru pro cestující.
V brněnských podmínkách budou nové trolejbusy nasazovány především na opravované úseky trolejbusových linek, kde by bylo nutné trolejbusy nahrazovat náhradní autobusovou dopravou. Taková příležitost nastane v nejbližší době na lince 32 při opravě ulice Chodská.
Brněnská trolejbusová síť patří k nejrozsáhlejším v České republice. Její celková délka přesahuje 54 kilometrů. Na třináct trolejbusových linek je denně nasazeno okolo 110 vozů.
Tisková zpráva DPMB s úpravami redakce