Společnost Volvo Buses oznámila první podrobnosti k dlouho očekávanému příchodu kloubových elektrobusů postavených na platformě modelu Volvo 7900 A (přesněji Volvo 7900 Articulated Hybrid, neboť čistě dieselová verze neexistuje). První dva prototypy by měly být zařazeny od provozu v červnu 2018, a to ve švédském Göteborgu. Nasazeny by měly být na linku číslo 16, a to v rámci projektu ElectriCity, jehož se Volvo účastní již od roku 2015.
Autobusy by měly mít délku 18,7 m a pojmout 135 cestujících, z toho 38 sedících. Výměnu cestujících umožní čtvery dvoukřídlé dveře, nové by oproti konvenčním hybridním kloubovým Volvům mělo být řešení interiéru, včetně systému osvětlení, anebo provedení informačního systému. Ve výbavě nebudou chybět líbivé marketingové doplňky, jako USB nabíjecí porty, WiFi pro pasažéry atp.
Nabíjení elektrobusů by mělo probíhat průběžně během dne, a to na zastávkách Eriksbergstorget a Sahlgrenska Universitetssjukhuset. Použit bude systém OppCharge, který umožňuje do budoucna využití nabíjecích stanic i jinými vozidly, než jen těch nesoucích značku Volva. Baterie mají mít dostatečnou kapacitu na to, aby je nebylo zapotřebí dobíjet po každém dojetí na konečnou, ale až po obsloužení několika spojů. Díky tomu má být možné provozovat autobusy ve špičkách v rychlém oběhu (bez pauzy na nabíjení) a až po prodloužení intervalu (v sedle) v rámci přestávky řidiče na konečné umožnit nabití.
Mezi 14. 6. a 21. 6. 2018 budou autobusy nasazeny v rámci „Volvo Ocean Race route“ na zvláštní linku, jež spojí Nordstan a Frihamnen v centru města. Od 25. 6. budou oba autobusy nasazeny na linku číslo 16, které spojuje během dne konečné Eriksbergstorget a Sahlgrenska Universitetssjukhuset, ráno a večer je pak linka vedena v trase Eriksbergstorget – Nordstan. Provoz vozidel bude zajišťovat dopravce Transdev. Linka číslo 16 přitom nebyla vybrána náhodně, patří totiž mezi trasy, na nichž je přepraveno v Göteborgu nejvíce cestujících, a tak lze očekávat důsledné otestování vozů v náročných podmínkách.
Libor Hinčica