Mnichovský DP (Münchner Verkehrsgesellschaft, dále jen MVG) převzal první soupravu tramvají Siemens Avenio, jež je tvořena tříčlánkovým a dvoučlánkovým vozem. V případě dvoučlánkové tramvaje jde o vůbec první Avenio svého druhu. Doposud byly předávány zákazníkům jen tramvaje tříčlánkové a čtyřčlánkové.
Pro Mnichov nejsou vozy Avenio úplnou novinkou, prvních 8 vozů (jež jsou v Mnichově označovány interně jako typ T) bylo předáno již v letech 2013–14. Velký kontrakt na nová vozidla ale vyhrál Siemens až v roce 2015. Ten umožňuje dodání až 124 vozů v různých délkových variantách, nicméně základní kontrakt počítal s dodáním jen 22 vozů, a to ve třech provedeních. Nejmenší část představuje dodávka 4 vozů ve čtyřčlánkovém provedení. První z těchto tramvají byla do Mnichova předána na podzim loňského roku a dnes jsou již ve městě všechny čtyři vozy, které stále absolvují zkoušky. Dalších 18 vozů by mělo společně tvořit devět souprav, jež budou složeny vždy z jednoho tříčlánkového a jednoho dvoučlánkového vozu. Tyto tramvajové vlaky o délce zhruba 48 m by měly sloužit primárně na lince č. 20.
První souprava dorazila do Mnichova v noci z 27. 3. na 28. 3. 2018. Tříčlánkový vůz obdržel ev. č. 2751, dvoučlánkový ev. č. 2701. Tramvaje byly do Mnichova převezeny z testovacího centra Siemensu ve Wegbergu-Wildenrathu. Vozidla by měla nabídnout až 260 míst, to je zhruba o 40 více, než zvládnou nejdelší tramvaje ve městě doposud. V provozu by se měla objevit po absolvování všech nezbytných zkoušek ještě v průběhu letošního roku.
Libor Hinčica