Menu

Trolejbus Škoda 30 Tr je již v Praze

Celá flotila pražských trolejbusů (pomineme-li historické vozy) na jediném snímku. Vlevo zapůjčený vůz SOR TNB 12 ev. č. 9505, vpravo pak vůz Škoda 30 Tr budoucího ev. č. 9506. (foto: DPP) 
Celá flotila pražských trolejbusů (pomineme-li historické vozy) na jediném snímku. Vlevo zapůjčený vůz SOR TNB 12 ev. č. 9505, vpravo pak vůz Škoda 30 Tr budoucího ev. č. 9506. (foto: DPP) 
Stáhnout PDF
Nezařazené
19. 04. 2018 06:52
Redakce
1 minuta čtení

Jak jsme informovali v našem sobotním článku, podepsal pražský DP smlouvu se společností Škoda Electric, v jejímž rámci si dopravce pronajal další trolejbus pro svůj prozatím malý trolejbusový systém.

Celá flotila pražských trolejbusů (pomineme-li historické vozy) na jediném snímku. Vlevo zapůjčený vůz SOR TNB 12 ev. č. 9505, vpravo pak vůz Škoda 30 Tr budoucího ev. č. 9506. (foto: DPP) 

Konkrétně byl pronajat trolejbus Škoda 30 Tr s karoserií SOR (vycházející z autobusu SOR NB 12 CITY), a to na dobu jednoho roku s možností prodloužení smlouvy o další rok. Pro laika se trolejbus vzhledově nijak zásadně neodlišuje od trolejbusu SOR TNB 12, který má DP hl. m. Prahy zapůjčen od společnosti SOR Libchavy od října loňského roku.

V Praze by měl trolejbus získat ev. č. 9506, a tím pokračovat symbolicky v řadě evidenčních čísel, která měly pražské trolejbusy v minulosti (poslední trolejbus Škoda 8 Tr nesl ev. č. 9504, číslo 9505 má zmíněný zapůjčený trolejbus SOR TNB 12).

Vůz, jenž byl testován nejprve v Plzni a poté v Hradci Králové, byl do Prahy převezen v úterý dne 17. 4. 2018. Nyní se nachází v areálu autobusových garáží na Klíčově. Jedná se o první vůz Škoda 30 Tr, jenž je vybaven trakčními bateriemi. V Praze by měl pokračovat v jízdách mezi Palmovkou a Letňany.   

Libor Hinčica

Podobné články