Jak jsme informovali v našem sobotním článku, podepsal pražský DP smlouvu se společností Škoda Electric, v jejímž rámci si dopravce pronajal další trolejbus pro svůj prozatím malý trolejbusový systém.
Konkrétně byl pronajat trolejbus Škoda 30 Tr s karoserií SOR (vycházející z autobusu SOR NB 12 CITY), a to na dobu jednoho roku s možností prodloužení smlouvy o další rok. Pro laika se trolejbus vzhledově nijak zásadně neodlišuje od trolejbusu SOR TNB 12, který má DP hl. m. Prahy zapůjčen od společnosti SOR Libchavy od října loňského roku.
V Praze by měl trolejbus získat ev. č. 9506, a tím pokračovat symbolicky v řadě evidenčních čísel, která měly pražské trolejbusy v minulosti (poslední trolejbus Škoda 8 Tr nesl ev. č. 9504, číslo 9505 má zmíněný zapůjčený trolejbus SOR TNB 12).
Vůz, jenž byl testován nejprve v Plzni a poté v Hradci Králové, byl do Prahy převezen v úterý dne 17. 4. 2018. Nyní se nachází v areálu autobusových garáží na Klíčově. Jedná se o první vůz Škoda 30 Tr, jenž je vybaven trakčními bateriemi. V Praze by měl pokračovat v jízdách mezi Palmovkou a Letňany.
Libor Hinčica