Menu

Polský Solaris na prodej

Solaris úspěšně exportuje také do České republiky, která byla vůbec prvním státem, kam se mu podařilo autobusy mimo Polsko prodat. Prvním zákazníkem u nás byl DP Ostrava. Ten poté opakovaně vsadil na polská vozidla i v dalších letech. Na snímku vidíme část flotily 105 nových plynových autobusů z roku 2015. (foto: Libor Hinčica)
Solaris úspěšně exportuje také do České republiky, která byla vůbec prvním státem, kam se mu podařilo autobusy mimo Polsko prodat. Prvním zákazníkem u nás byl DP Ostrava. Ten poté opakovaně vsadil na polská vozidla i v dalších letech. Na snímku vidíme část flotily 105 nových plynových autobusů z roku 2015. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Nezařazené
03. 04. 2018 13:17
Redakce
1 minuta čtení

Překvapivou zprávou dnes (3. 4. 2018) žijí polská média. Deník Gazeta Prawna jako první přinesl informaci o tom, že majitelé společnosti Solaris Bus & Coach – manželé Solange a Krzysztof Olszewští – hledají možnosti, jak svou firmu prodat. Pravdou ovšem je, že zpráva sama o sobě až tak překvapivá není. O možném prodeji největšího polského výrobce autobusů se totiž v kuloárech hovoří již delší dobu napříč Evropou. Deník však přinesl první bližší informace.

Solaris úspěšně exportuje také do České republiky, která byla vůbec prvním státem, kam se mu podařilo autobusy mimo Polsko prodat. Prvním zákazníkem u nás byl DP Ostrava. Ten poté opakovaně vsadil na polská vozidla i v dalších letech. Na snímku vidíme část flotily 105 nových plynových autobusů z roku 2015. (foto: Libor Hinčica)

Podle nich by se mělo o stav firmy Solaris Bus & Coach zabývat sedm soukromých společností a s nimi i Polský rozvojový fond (Polski Fundusz Rozwoju – PFR), což je fakticky státní organizace, která by měla mj. převzít finální kontrolu například nad výrobcem tramvají (a dalších kolejových vozidel) značky PESA.

O možném prodeji Solarisu se mezi odbornou veřejností hovoří minimálně od loňského roku, přičemž zdroje shodně uváděly, že hlavním motivem by měly být osobní důvody vlastníků společnosti. Stejnou informaci přinesla i Gazeta Prawna, nicméně tiskový mluvčí Solarisu Mateusz Figaszewski tuto informaci nijak nepotvrdil. Za hledáním partnera mají být podle něj především zájmy společnosti na jejím dalším růstu – výrobce totiž již v na konci března prakticky bezezbytku naplnil své výrobní kapacity na tento rok a podle očekávání atakuje co do počtu prodaných vozidel loňský rok (který byl přitom doposud pro Solaris nejúspěšnější). Růst společnosti by měl být vyvážet odpovídajícími investicemi do výroby, ale i prodejní a servisní sítě, a tak přichází v úvahu možnost nalezení partnera, který by mohl potřebné prostředky na rozvoj poskytnout.

Mezi sedmi privátními zájemci mají být i podniky z Číny a Turecka, naopak mají chybět firmy německé (tedy MAN a EvoBus). Spekuluje se o tom, že majitelé Solarisu chtějí značku, kterou vybudovali, zachovat a nestojí jen o dočasné převzetí výroby a následně sloučení s některou z nadnárodních firem. Rozhodnutí ohledně možného prodeje se má údajně uskutečnit již na přelomu května a června letošního roku.

Libor Hinčica

Podobné články