Menu

Legrácka v Ostravě prozatím nebude

Patrové autobusy v Ostravě prozatím nebudou. Zásoba plánů na spojení Vítkovic a ZOO je ale, zdá se, prozatím bezedná. Po lanové dráze a doubledecker si začalo město pohrávat s myšlenkou na využití železniční trati (vlečky AWT). (zdroj: Wikipedia.org)
Patrové autobusy v Ostravě prozatím nebudou. Zásoba plánů na spojení Vítkovic a ZOO je ale, zdá se, prozatím bezedná. Po lanové dráze a doubledecker si začalo město pohrávat s myšlenkou na využití železniční trati (vlečky AWT). (zdroj: Wikipedia.org)
Stáhnout PDF
Nezařazené
31. 05. 2018 08:25
Redakce
1 minuta čtení

Dopravní podnik Ostrava zrušil výběrové řízení na nákup dvou patrových autobusů. Ty měly sloužit na zvláštní lince č. 88, jež měla spojovat areál Vítkovic (Dolní oblast Vítkovice) se zoologickou zahradou. Podle radního pro doprava Lukáše Semeráka (Hnutí Ostravak) se mělo jednat o „legrácku“, která by již v létě 2018 vozila turisty mezi oběma navštěvovanými body, které jsou však (byť za cenu jednoho přestupu) pokryty naprosto dostatečně existujícími linkami veřejné dopravy.

Patrové autobusy v Ostravě prozatím nebudou. Zásoba plánů na spojení Vítkovic a ZOO je ale, zdá se, prozatím bezedná. Po lanové dráze a doubledecker si začalo město pohrávat s myšlenkou na využití železniční trati (vlečky AWT). (zdroj: Wikipedia.org)

Pořizovací cena vozidel byla odhadována na 18 mil. Kč. (tedy 9 mil. Kč/vůz), přičemž původní představa byla, že vozidla budou nasazována jen o víkendech (a svátcích), později začaly vznikat úvahy o tom, jak vozidla využít i během pracovních dnů v běžném provozu.

Nabídky bylo možné předkládat do 9. 4. 2018, později byl termín o měsíc prodloužen. Dne 31. 5. 2018 se ovšem objevila zpráva ve věstníku veřejných zakázek, že soutěž na patrové autobusy byla zrušena bez toho, že by byl vybrán vítězný uchazeč. Jako odůvodnění zrušení se uvádí: „Nebyly přijaty žádné nabídky nebo žádosti o účast, nebo byly všechny tyto nabídky nebo žádosti o účast odmítnuty.“

Z dříve vedené komunikace našeho časopisu s potenciálními výrobci patrových autobusů vyplynulo, že podmínky ostravského DP na požadovaná vozidla byly nastaveny v některých ohledech takřka nereálně a nereflektovaly skutečnost, že trh s patrovými autobusy pro městskou dopravu je velmi malý. Problémem se zdály být dodací lhůty, záruky i nastavená cena, jež byla považována za hraniční. Zakázka by tak pro výrobce měla spíše prestižní charakter.

Libor Hinčica

Podobné články