Menu

V neděli v Praze poprvé s cestujícími vyjede trolejbus Škoda 30 Tr

Trolejbus Škoda 30 Tr s již nalepeným ev. č. 9506 během zkoušky nabíjení na Palmovce. (foto: DPP; Petr Ludvíček)
Trolejbus Škoda 30 Tr s již nalepeným ev. č. 9506 během zkoušky nabíjení na Palmovce. (foto: DPP; Petr Ludvíček)
Stáhnout PDF
Nezařazené
04. 05. 2018 16:31
Redakce
1 minuta čtení

Pražský DP rozeslal tiskovou zprávu, kterou sdělil zahájení zkušebního provozu trolejbusu Škoda 30 Tr. Jak jsme již na našem webu informovali, pronajala si Praha na dobu jednoho roku po dohodě se škodou Electric jeden 12m vůz s karoserií libchavského SORu.

Trolejbus Škoda 30 Tr s již nalepeným ev. č. 9506 během zkoušky nabíjení na Palmovce. (foto: DPP; Petr Ludvíček)

Samotná tisková zpráva zaujala už svým názvem: „Další trolejbus v Praze. DPP zahájí zkušební provoz nového elektrobusu Škoda – SOR 30 Tr“, z nějž je zřejmá jistá schizofrenii dopravce v pojmenovávání svého nově zřízeného trolejbusového provozu, který DPP takřka výhradně označuje jako provoz „dynamicky nabíjených elektrobusů“. Nový trolejbus obdržel ev. č. 9506 a zůstane mu jeho bílý lak. Vůz bude opět jezdit na zvláštní lince č. 58 spojující Letňany a Palmovku. Přeprava trolejbusem, jenž poprvé vyjede v neděli, bude tradičně zdarma.

„Vzhledem k tomu, že největším znečišťovatelem ovzduší v Praze je doprava, je naší povinností zkoušet v rámci MHD nové technologie, které umožní bezemisní provoz. Samozřejmě pokud splňují i rozumné ekonomické parametry,” řekl Petr Dolínek, náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas.

Druhý pražský trolejbus - Škoda 30 Tr ev. č. 9506. (foto: DPP; Petr Ludvíček)

Elektrovýzbroj nového vozidla je na základě výsledků první fáze testování již lépe přizpůsobena požadovanému charakteru provozu, zejména není omezován výkon motoru při jízdě mimo trolejové vedení (což se projevovalo při jízdě do stoupání na úseku mimo trolej). „Naším záměrem je do budoucna plná elektrifikace linky č. 140. Navazujeme na pilotní provoz elektrobusu, který úspěšně probíhá již více než půl roku, ale bateriový režim měl charakter především pomocného pohonu. Nynější nový elektrobus ve zkušebním provozu umožní plnohodnotnou jízdu na baterie,“ řekl Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP.

Trolejbus vyjede poprvé na trasu v neděli 6. 5. 2018 a zkoušky budou pokračovat v režimu s cestujícími do úterý 8. 5. 2018. Následně lze očekávat vyhlášení dalších termínů. Jízdní řád trolejbusu Škoda 30 Tr naleznete pod tímto odkazem.

Libor Hinčica

Podobné články