Dánské město Aarhus již netrpělivě vyhlíží zavedení provozu na historicky prvním novodobém prodloužení tramvajové tratě, který byla uvedena do provozu teprve 21. 12. 2017. Z celkem 26 vozidel, která byla pro provoz dodaná společností Stadler, využívá dnes dopravce aktivně denně pouze 5 (z toho 1 jako záložní na trati). Ještě letos by však mělo dojít k dvojímu prodloužení stávající městské tratě a vypravenost by měla stoupnout na 22 vozů.
Tramvajová síť v Aarhusu bude sice využívána jen tramvajovými vozidly Stadler Variobahn a Stadler Tango (s napětím 750 V), fakticky ale půjde o provoz, který bychom mohli zařadit mezi regionální tramvaje. Současná linka číslo 2 má sice ryze městský charakter, mělo by ale dojít k jejímu prodloužení do města Odder. To bylo již od roku 1884 napojeno na Aarhus železnicí, došlo však k rozhodnutí železniční trať adaptovat pro tramvajový provoz, přičemž provoz měl být otevřen v prosinci 2017.
K tomu ale nedošlo, ačkoli trať byla fakticky dokončena a dopravce na ní již prováděl i vybrané zkoušky. Tyto zkoušky ale byly z rozhodnutí drážního úřadu v Dánsku zatrhnuty a znovu je bylo možno zahájit až po vydání všech povolení od pondělí 16. 7. 2018. Nyní se předpokládá, že úsek do Odder o délce cca 27 km bude předán do užívání cestujícím ještě během léta 2018 (zřejmě závěrem srpna).
Do konce roku by se snad mělo podařit zprovoznit i všechny další chybějící úseky – prodloužení od nemocnice (v rámci městské tratě) a prodloužení do města Grenaa. Tím by celková délka sítě měla vzrůst již na cca 107 km, neboť úsek do města Grenaa má délku zhruba 69 km (rovněž se jedná částečně o adaptaci původní železniční tratě). Na trase linky 1 (Odder – Aarhus – Grenaa) by měly být provozovány vozy Stadler Tango (umožňující rychlost až 100 km/h), na trase linky 2 (Odder – Aarhus) pak především vozy Variobahn. Vozů Tango má dopravce k dispozici 12, tramvají Variobahn 14. Tramvajová trať linky číslo 1 bude svou délkou přes 90 km patrně nejdelší na světě (dosud drží tento primát belgická Kusttram s 68 km).
Libor Hinčica