Menu

Nová jednotka berlínského S-Bahnu dokončena

Nová jednotka berlínského S-Bahnu řady 484 na slavnostní prezentaci. (foto: Siemens) 
Nová jednotka berlínského S-Bahnu řady 484 na slavnostní prezentaci. (foto: Siemens) 
Stáhnout PDF
Nezařazené
30. 07. 2018 16:43
Redakce
1 minuta čtení

Společnosti Stadler a Siemens se koncem června 2018 pochlubily první novou jednotkou pro berlínský S-Bahn. Výrobu opustil tzv. Halbzug budoucí řady 484, který bude tvořen celkem 4 vagóny. Veřejnost by se měla s novou jednotkou obeznámit na veletrhu InnoTrans, jenž se bude konat v září v Berlíně.

Nová jednotka berlínského S-Bahnu řady 484 na slavnostní prezentaci. (foto: Siemens) 

Stadler uspěl v obrovském tendru na nové soupravy S-Bahnu koncem roku 2015, a to společně se Siemensem, jenž je zodpovědný za dodávku elektrické části vozidel, brzdového systému atp. Kontrakt počítá s dodáním až 1.380 vagónů, nicméně první část objednávky počítá „jen“ se 106 vlaky, z nichž 85 bude tvořeno čtyřmi vozy (Halbzug; řada 484) a 21 bude dvouvozových (Viertelzug; řada 843). Celkem tedy jde v první etapě o 382 vozů.

Výroba probíhá v závodech Stadleru v Maďarsku, kde se připravuje kompletní hrubá stavba skříní (včetně lakování), a v Německu, konkrétně přímo v Berlíně v závodě Stadler Pankow. Zde probíhá finální montáž.

Hrubá stavba článků pochází z Maďarska. (zdroj: Wikipedia.de)

Do „prvního vozu“ mohla veřejnost vstoupit již v říjnu 2016, šlo však o pouhou maketu (byť v měřítku 1:1), která sloužila k prezentačním účelům a vývojovým pracím. Hotová (skutečná) souprava byla představena až koncem června 2018. Zkušební provoz v Berlíně je ale plánován až po dokončení rozsáhlého harmonogramu zkoušek, což znamená, že na tzv. Ringbahn (okružní trase kolem Berlína) by se měly první vlaky objevit až v roce 2020. Do provozu s cestujícími na linku S47 (Hermannstraße – Spindlerfeld) by mělo prvních 10 souprav vyjet od 1. 1. 2021.

Libor Hinčica

Podobné články