Společnost Solaris Bus & Coach se rozhodla, že přikročí k vývoji systému ke zlepšení a podpoře diagnózy a servisních možností a k analýze technických dat u svých elektrobusů. Vozidla, která budou systémem nazývaným eSConnect vybavena, umožní výrobci zřízení databanky provozních údajů. Ty by měly sloužit k dalšímu zlepšení vozidel.
Podobné dálkové sledování vozidel není u výrobců elektrobusů neobvyklé a nalezli bychom jej dokonce i na elektrobusech s karoserií polského Solarisu, nicméně vybavených elektrickou výzbrojí od Škody Electric (finálním dodavatelem je tedy Škodovka a model je nabízen pod obchodním jménem Škoda Perun). Nyní Solaris přichází s vlastním řešením eSConnect, kterým mohou být vybaveny jak nově vyráběné elektrobusy, tak i ty, jež opustily výrobní závod v minulosti. Záleží však na zákaznících, zda budou chtít Solarisu umožnit, aby jejich vozidla v provozu sledovat. První zákazník však o nové řešení již podle Solarisu zájem projevil.
Přenášená data například prozradí polohu vozidla (v přesném čase), stav nabití baterií, spotřebu elektrické energie, ujetou vzdálenost, informace o nabíjení vozidla atp. Vzdáleně pak bude možné identifikovat například provozní závady a sestavovat nejrůznější statistiky (například o nabíjení). K datům by měl mít přístup také provozovatel, který tam bude moci provádět vlastní vyhodnocení efektivnosti provozu.
Libor Hinčica