Hlavní město Švédska se dočkalo dalšího prodloužení své tramvajové sítě. Dne 3. 9. 2018 byl do provozu uveden pouhých 560 m dlouhý úsek tramvajové trati v úseku Sergels Torg – T-Centralen.
Stockholmská tramvajová síť je velice zajímavá. Tvoří ji několik tratí, které však nejsou všechny vzájemně provázány, přičemž většina linek vznikla přestavbou původně železničních tratí. Výjimku představuje linka číslo 7, která byla do provozu uvedena (jako vůbec první formálně vedená tramvajová linka) v roce 2000. Trasa této linky však končila od roku 2010 v centru města na konečné Sergels Torg a dlouhou dobu bylo plánováno její prodloužení k hlavnímu přestupnímu bodu ve městě – T-Centralen. Zde se potkávají metra tří tras a příměstská železnice. V těsné blízkosti se rovněž nachází centrální autobusové nádraží a hlavní vlakové nádraží. Přímý přestup na tramvaj se tedy doslova nabízel.
Nová konečná u přestupního bodu si vynutila uzavření jedné ze stockholmských ulic pro osobní automobily. Mimoto byla vynaložená nemalá část finančních prostředků na úpravu celé lokality, takže není divu, že práce na stavbě nedlouhého úseku zabraly téměř 6 let a náklady se vyšplhaly na astronomických cca 950 mil. Kč. Stockholm však získal konečně spojení, po kterém řadu let toužil. Očekává se, že zajištění jednoduchého přestupu přinese do tramvají na lince č. 7 další cestující. Linka přitom jezdí už dnes velmi solidně vytížená.
Libor Hinčica