Menu

Tatra-Jug ukázala svou 100% nízkopodlažní tramvaj

Návrh 100% nízkopodlažní tramvaje Tatra-Jug typu K-1T206. (zdroj: Tatra-Jug)
Návrh 100% nízkopodlažní tramvaje Tatra-Jug typu K-1T206. (zdroj: Tatra-Jug)
Stáhnout PDF
Nezařazené
22. 09. 2018 17:15
Redakce
1 minuta čtení

Ukrajinská společnost Tatra-Jug, jež je pohrobkem společného podniku ČKD Tatra s ukrajinským partnerem, se pochlubila vizualizací své nové 100% nízkopodlažní tramvaje typu K-1T206.

Návrh 100% nízkopodlažní tramvaje Tatra-Jug typu K-1T206. (zdroj: Tatra-Jug)

Společnost sídlící v Dnipru (dříve Dněpropetrovsk) letos měla stánek na veletrhu InnoTrans v Berlíně a ráda by se se svými vozidly prosadila také v zahraničí. Prozatím je jejím největším úspěchem zakázka na nové tramvaje pro egyptskou Alexandrii, kam však zamíří vysokopodlažní vozy. Firma by však ráda chtěla vyvíjet i 100% nízkopodlažní tramvaje s otočnými podvozky. Dvoučlánková verze je pojmenována jako typ K-1T206. Vozidlo má být řešeno jako modulární s tím, že by mělo jít vytvořit až pětičlánkovou variantu.

Zveřejněný náčrtek dvoučlánkového vozu. (zdroj: Tatra-Jug)

Dvoučlánkový vůz by měl měřit podle zveřejněného náčrtku 24.280 mm a svým základním řešením by měl odpovídat například vozidlům Stadler Tango NF2 a EVO2, která známe z českých měst. První článek by měl být usazen na dvojici podvozků, zadní by měl být poté pouze na jednom podvozku. Vozidlo by mohlo mít až 6 dveří, z toho první a poslední jednokřídlé. Sedadla v oblasti na podvozky by měla být na vyvýšených podestách. Kromě dvoučlánkové varianty byl ukázán i obrázek varianty tříčlánkové o délce 32.760 mm.

Možné tříčlánkové provedení. (zdroj: Tatra-Jug)

 

Libor Hinčica

Podobné články